1396-09-27 12:50
1284
0
47977
رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان:

۱۳۰۰ متر دام هوایی پرندگان در تالاب بین المللی گمیشان جمع آوری شد + عکس

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از جمع آوری 13 رشته دام هوایی پرندگان بطول ۱۳۰۰ متر در حوزه تالاب بین المللی گمیشان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آوای ترکمن، علی بیانی با ذکراین خبر افزود:این دامهای هوایی که از سوی شکارچیان غیرمجاز برای به دام انداختن پرندگان درتالاب گمیشان پهن شده بود توسط محیطبانان زحمتکش محیط زیست جمع آوری شد.

وی تصریح کرد:محیطبانان پرتلاش منطقه با رصد به موقع مناطق،دامهای هوایی پهن شده در تالابها و جاهایی که شکارچیان مبادرت به انجام آن می کنند را با هوشیاری جمع آوری کرده تا پرندگان در این دامها محبوس نشوند.

بیانی ادامه داد: در پایش تالاب بین اللملی گمیشان مامورین کل منطقه را از تورهای هوایی پاکسازی کردند که این کار حدود 5 ساعت طول کشید.

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان خاطر نشان کرد:امسال از نظر تعداد با توجه به پایش های روزانه و شبانه محیط بانان، دامها نسبت به پارسال کمتر شده شده است.

بیانی با اشاره به اینکه دام های در مسیر پرندگان شبانه نصب می شود تا پرندگان بعلت دید کم در شب در تورها گرفتار شوند یادآور شد:پهن کردن این دامها بیشتر از اواخر شهریور با مهاجرت پرندگان شروع آغاز می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.