1398-03-21 06:34
1253
0
63795
فرماندار گرگان:

سهم گرگان از اعتبارات کاهش آسیب‎های اجتماعی متناسب با سرانه جمعیت مرکز باشد

فرماندار شهرستان گرگان گفت: یکی از مهمترین مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص کنترل آسیب های اجتماعی شهرستان ها شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است چراکه اغلب مشکلات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد

به گزارش گلستان ما، محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرگان گفت: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی چهار گانه مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم و وزیر محترم کشور مطرح شده است و بر همین مبنا و به دلیل اهمیت این آسیب که سرمنشاء بسیاری دیگر از معضلات اجتماعی است، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور و به تبع آن استان و شهرستان در بالاترین سطح و با حضور مدیران ارشد سطوح مذکور برگزار می شود. لذا حضور و نقش آفرینی مدیران عضو این شورا در جلسات شهرستان و ارائه پیشنهادات کاربردی و تخصصی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار مرکز استان با اشاره به سکونت قریب به یک سوم جمعیت استان در شهرستان گرگان و تنوع آسیب های اجتماعی موجود در مقایسه با سایر شهرستانهای استان افزود: یکی از مهمترین مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص کنترل آسیب های اجتماعی شهرستان ها شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است چراکه اغلب مشکلات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد، لذا پیگیری تعیین سهم ادارات شهرستان از اعتبارات استانی باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد. علاوه بر آن اداراتی همچون شهرداری که برنامه های مختلفی را در حوزه کنترل آسیبهای اجتماعی در محلات مختلف شهر با صرف هزینه به انجام می رسانند، بهره مندی بیشتر از همفکری ادارات تخصصی را با هدف هم افزایی و اثر بخش تر نمودن برنامه ها در دستور کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای مفید و اثر بخش بودن تصمیمات و مصوبات این شورا ضروری است تا ساختار هدفمندی تحت عنوان دبیرخانه شورا بصورت جدی فعالیت نماید و مسئول این دبیرخانه در فرمانداری و تمامی دستگاه های عضو مشخص باشد.

وی اولویت کار این شورا را پیشگیری عنوان نمود و تجمیع اعتبارات دستگاههای اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر شهرستان را جهت انسجام بخشی به فعالیت ها ضروری دانست

حمیدی در ادامه بیان داشت: در پنجم تیرماه مصادف با سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر باید برنامه های متنوع و اثرگذاری توسط ادارات و نهاد های عضو برنامه ریزی و در اسرع وقت توسط دبیرخانه جمع بندی و اعلام شود. وی از جمله مهمترین برنامه ها را برپایی نمایشگاهی پرمحتوا و دارای جذابیت های لازم با همکاری همه ادارات بویژه انتظامی، مرکز بهداشت، بهزیستی و شهرداری عنوان نمود و ابراز امیدواری نمود با تلاش مضاعف و تعامل همه ادارات این مهم تحقق یابد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.