1398-01-16 11:43
1397
0
62359
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبرداد؛

شناسایی ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده سیل در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده شناسایی شده که 2 هزار و ۸۰۰ واحد آن نیازمند نوسازی است.

به گزارش گلستان ما؛ محمدتقی زمانی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در گزارشی از وضعیت برآورد میزان خسارت وارده به بخش مسکونی در مناطق سیل‌زده استان اظهارکرد: علاوه بر شهرستان‌های در گیر سیلاب و آبگرفتگی در استان، گزارش رانش زمین و خسارت وارده به واحدهای مسکونی در تعدادی از روستاهای شهرستان‌ها به این اداره کل منعکس شده است.

* 3 هزار مسکن گمیشان دچار خسارت شدند

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: در روستاهای شهرستان گمیشان تاکنون یک‌هزار و ۳۳۶ واحد ارزیابی شده که از این تعداد ۱۸۸ واحد تخریب شده که باید از نو احداث شود و یک‌هزار و ۱۴۸ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

زمانی‌نژاد ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه در شهر گمیشان نیز طوفان و سیل تاکنون به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده که از این تعداد ۲۲۵ واحد نیاز به نوسازی و یک‌هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارد.

وی گفت: برحسب میزان خسارت، کمک بلاعوض و تسهیلات پیش‌بینی شده پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان افزود: سقف کمک بلاعوض برای واحدهایی که نیاز به بازسازی کامل در مناطق شهری دارند، 120 میلیون ریال و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها نیز 500 میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله است.

زمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: سقف کمک بلاعوض این نوع واحدها در مناطق روستایی 100 میلیون ریال و میزان تسهیلات پیش‌بینی شده نیز 400 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: در خصوص واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند، برحسب میزان خسارت وارده، سقف کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی تا 50 میلیون ریال و سقف تسهیلات برای تعمیرات واحد مسکونی نیز تا 150 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.