1397-04-22 15:49
1277
0
55152
در خطبه‌های نمازجمعه گرگان عنوان شد ؛

تاکید امام جمعه گرگان بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در استان گلستان

امام جمعه گرگان با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در گفت: کشور ما کشوری ۸۰ میلیونی است اما به اندازه کشور ۲۰۰ میلیونی مصرف داریم. ۳ برابر استاندارد جهانی مصرف داریم همه باید همکاری کنند اگر همکاری نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش گلستان ما ؛  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اظهار داشت: مسئله صرفه‌جویی در آب و برق مهم است و ما واقعاً مصرف بی‌رویه‌ای داریم و کشور ما کشوری 80 میلیونی است اما به اندازه کشور 200 میلیونی مصرف داریم که 3 برابر استاندارد جهانی است. 

وی افزود: برق را می‌شود البته با مشکلات فراوان و صرف هزینه بالا تولید کرد، اما آب را که دیگر نمی‌شود تولید کرد و همه باید همکاری کنیم و اگر همکاری نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: در ساعات پیک مصرف، باید لامپ‌های اضافی را خاموش کرد و وسایل برقی غیرضروری را می‌توان در زمان غیرپیک استفاده کرد.

نورمفیدی گفت: در کشور ما سالانه 54 هزار مگاوات برق تولید می‌شود که تقریباً 10 هزار مگاوات آن از طریق نیروی آب است. امسال با توجه به کمبود بارندگی، این میزان تولید برق از این طریق به نصف و حتی کم‌تر از آن رسیده و رعایت الگوی مصرف و مدیریت آن را اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید برای وضو گرفتن یک مُّدّ آب که می‌شود تقریباً 750 گرم کافی است و برای غسل هم 3 لیتر آب کفایت می‌کند و افرادی هستند که بعد من خواهند آمد و این میزان را کم خواهند شمرد آنان از سنت من خارج‌اند و از من نیستند.

نورمفیدی همچنین ضمن تبریک دهه کرامت گفت: اول ذی‌قعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت و آغاز دهه کرامت است و این بانوی بزرگوار وقتی به شهر مذهبی قم آمد و آنجا مدفن او شد، اگر چه بزرگان دیگری از خاندان عصمت و طهارت در قم مدفون شده بودند لیکن ارج و قرب و برکت دیگری به این شهر داد.

امام جمعه گرگان گفت: به حضرت معصومه آن چنان که باید توجه شود توجه نشده و با ابراز عشق و ارادت شیخ عبدالکریم حائری، آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبائی و حضرت امام خمینی(ره) تا حدی مطرح شد اما هنوز هم که هنوز است آن‌گونه که باید مطرح و مورد توجه نیست. حضرت معصومه(س) ارتباط وسیع و محکمی با حضرت امام رضا(ع) داشته و این جدای از رابطه برادری و خواهری است.

امام جمعه گرگان در خطبه نخست هم با اشاره به خطبه 183 نهج البلاغه امیرالمومنان (ع) گفت: امیرالمومنین (ع) پس از حمد خداوند متعال و خداشناسی و قیامت و آینده‌ای که انسان‌ها در پیش دارند می‌گوید و سپس بعثت انبیاء و اهداف رسالت انبیا و وظایف پیامبران را بازگو می‌کند./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.