1397-04-04 13:05
868
0
54684
مدیرکل زندان‌ها ‌و اقدام‌های تامینی و تربیتی استان گلستان:

اجرای محکومیت الکترونیک برای زندانیان در استان گلستان آغاز شد

مدیرکل زندان‌ها ‌و اقدام‌های تامینی و تربیتی استان گلستان گفت: محکومان کمتر از ۵ سال حبس با اجرای محکومیت الکترونیکی یا پابند‌های الکترونیکی تحت نظارت اجرایی در خارج از زندان نگهداری می‌شوند.

به گزارش گلستان ما ؛ علیرضا رضوانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از اجرای محکومیت الکترونیکی یا پابند الکترونیکی زندانی در استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: ‌محکومان کمتر از 5 سال حبس تحت نظارت اجرای در خارج از زندان با سیستم الکترونیکی نگهداری می‌شوند و قطعا این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی گفت:‌ این کار سبب می‌شود مددجویان در کنار خانواده باشند و آسیب‌ها اجتماعی خانواده‌های زندانی کاهش پیدا کند و در کل استان این طرح اجرا می‌شود و براساس امکانات قوه قضائیه میزان و حوزه آن مشخص می‌شود. یک‌هزار و 450 پرونده در سال گذشته وارد شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان شد که 970 فقره مختومه و 940 پرونده صلح و ساز شده و 163 نفر زندانی از صلح سازش استفاده کردند و 29 نفر از این افراد محکوم به قصاص نفس بودند.

مدیرکل زندان‌ها ‌و اقدام‌های تامینی و تربیتی استان گلستان تاکید کرد: هر گونه اخبار مبتنی به بخشش حکم قصاص شده با تلاش همکاران ما در امور زندان‌ها بوده و افراد دیگر نقش موثری نداشتند، گرچه همکاری‌هایی در این زمینه افرادی به عنوان خیر کمک کردند.

رضوانی گفت: در سال 1397، 220 پرونده به ‌شورای حل اختلاف زندان‌ها وارد شده که 147 پرونده مختومه شده و  همه پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده و 25 نفر زندانی براساس این پرونده‌ها آزاد شدند و 6 نفر از این افرد محکومین به قصاص نفس بودند.

وی با بیان اینکه مجازات جایگزین حبس موفقیت چشمگیری نداشته،‌ ‌افزود: ‌زیرساخت‌های آن فراهم نشده و مردم با مجازات جایگزین حبس آشنا نیستند و دستگاه‌های اجرایی به عنوان پذیرنده زندانیان، موفق عمل نکردند./تسنیم

‌انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.