1396-10-08 17:22
1266
0
48474
حجت الاسلام دارابی در روستای والش آباد گرگان:

پیام شهدا دفاع از حریم ولایت در هر شرایطی است

معاون پارلمانی مجلس در سازمان تبلیغات اسلامی در یادواره شهدای روستای والش آباد گرگان گفت: پیام شهدا دفاع از حریم ولایت در هر شرایطی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ سیزدهمین یادواره شهداء و اولین یادبود 280 نفر از متوفیان روستای والش آباد گرگان، به همت پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل (ع) و با سخنرانی حجت الاسلام علی دارابی معاون پارلمانی مجلس در سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

valesh1

دارابی با اشاره به سخنی از امام (ره)  گفت: خانواده شهداء چشم و چراغ ملت اند و این موضوع حقیقت عظیمی است که نیازمند تفکر بسیار است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیان ویژگی ها و فضیلت های مردم خطه ی گلستان فرمودند که مردم گلستان دارای ویژگی های ممتازی در نیروی انسانی و دارای شخصیت های بزرگ و ممتازی هستند که به لحاظ همزیستی مسالمت آمیز با اقوام و مذاهب و وفاداری و فداکاری در نهضت حضرت روح الله، منحصر به فرد هستند و این جایگاه استان گلستان در این خطه از ایران اسلامی است.

معاون پارلمانی مجلس در سازمان تبلیغات اسلامی در مورد مقام با عظمت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: با توجه  به زیارت نامه حضرت معصومه(س)،  یا فاطمةُ اشفعی لی فی الْجَنَّةِ فَانَّ لَکِ عِنْدَ اللّه شَأْنا مِنَ الشَّأن، حضرت معصومه (س) دارای جایگاه با عظمتی است تا جایی که امام رضا (ع) در مورد ایشان می فرماید: برای تو مقام و منزلت عظیم و جایگاه ویژه ای است که باید ما را شفاعت کنید.

darabi

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که امام جواد(ع) می فرماید: مَنْ زارَ عَمَّتى بِقُم فَلَهُ الجَنَّةُ؛ کسى که عمّه ام را در قم زیارت کند او اهـل بهشت است این نشان می دهد که مقام حضرت معصومه مقام بسیار با عظمت و  رفیعی است.

حجت الاسلام دارابی با اشاره به آیه ای از قرآن در مورد جایگاه شهداء گفت: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، از مردگانند! که چنین گمانی گمان خطاست و قرآن در ادامه می فرماید بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ یعنی شهداء زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

معاون پارلمانی مجلس در سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بهترین مرگ و آرزوی تمام اولیای الهی مرگ در راه خداست که حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می فرمایند که چیزهایی که عرفا بعد از چهل سال شاگردی، مطالعه، تحقیق و تتبع در آثار عرفا به آن می رسند، شهداء در کمترین زمان به آن رسیدند.

دارابی گفت: برای شهداء چند ویژگی منحصر به فرد است که یکی از آنها این است که شهید اولین قطره خونش به زمین برسد تمام گناهانش بخشیده و پاک می شود و  دوم اینکه شهید نگاه می کند به وجهه الله.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت آیت الله بهجت می فرمودند وقتی اولین نگاهتان به شهید می افتد بگویید السلام علیک یا ولی الله و همانطور که می بینید شهیدان مثال اتم و اکمل و لی الله اند که عموما در سنین جوانی شهید شدند.

معاون پارلمانی مجلس در سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: مردم عزیز؛ مبادا کاری بکنیم که شهدا ما را شفاعت نکنند و نتوانیم به چهره شهداء فردای قیامت نگاه کنیم، شهداء بعد از رفتنشان انتظارات و توقعاتی دارند که امروز روز عمل است و فردا روز محاسبه و باید جواب بدهیم و پیام شهداء به ما این است که در هر شرایطی دست از ولی زمانتان برندارید و مدافع حریم ولایت باشیم.

وی در پایان ابراز کرد: آیت الله جوادی آملی حفظه الله می فرماید : روزگاری خواهد رسید که از مغرب زمین بیایند و سنگ قبور شهدای ما را برای استشفاء به تبرک ببرند، یعنی درمان دردهایشان سنگ قبر شهدای ما می شود.

valesh2

در پایان مراسم نیز از خانواده شهداء تجلیل شد و شعیب زرافشان فرمانده پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل والش آباد به عنوان فرمانده پایگاه نمونه حوزه مقاومت الغدیر با اهدای تندیس و هدیه ای تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.