1398-02-02 15:02
793
0
62733
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش:

۶۰ هکتار از عرصه های شیبدار منابع ملی گالیکش به کشت گردو بذری اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: ۶۰ هکتار از عرصه های شیبدار منابع ملی گالیکش گردو بذری اختصاص یافته و تاکنون دو سوم از آن کشت شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، صبح امروز جلسه نهالکاری در اراضی شیبدار منابع ملی در روستاهای پادلدل و کیارام، با حضور سید حمزه موسوی مدیر جهاد کشاورزی، بخشدار مرکزی، رئیس منابع طبیعی گالیکش، اعضای توسعه روستایی کیارام و پادلدل، پیمانکاران اراضی شیبدار و دهیاران در جهاد کشاورزی گالیکش برگزار شد.

nilkooh3416 1

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش در این خصوص گفت: حفظ پوشش گیاهی و کاشت درخت در اراضی شیبدار از فرسایش خاک جلوگیری کرده و همچنین باعث حفاظت از عرصه ها در مقابل خسارات ناشی از سیلاب و رانش زمین نیز می شود.

وی افزود: لذا با احداث باغ گردو در عرصه های شیبدار واقع در روستاهای فوق الذکر، و با همکاری و مشارکت روستاییان عزیز، دهیاران و اعضا شوراهای روستایی در سال جاری ۶۰ هکتار از عرصه های شیبدار منابع ملی به کشت گردو بذری اختصاص میابد.

به گفته موسوی، در حال حاضر دو سوم این اراضی در اسفند ۹۷ کشت شده و یک سوم دیگر آن در اردیبهشت ماه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در اسرع وقت کشت میگردد.

وی افزود: نقشه و  چاله ها برای کشت مابقی نهالهای گردو آماده است.

nilkooh3416 1

رئیس اداره منابع طبیعی گالیکش نیز در این جلسه گفت: نهالهای گردو توسط اداره منابع طبیعی از مرکز خصوصی خریداری شده، دارای شناسنامه استاندارد هستند و از نظر باردهی و استحکام در مقابل آفات و بیماریها هیچ گونه مشکلی ندارند.

سیجانی افزود: پس از کشت نهالها، وظیفه حراست و نگهداری از این نهالها برعهده روستاییان عزیر خواهد بود و در نگهداری از نهالها اهتمام و کوشش لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: بهره برداران ثمره این باغات نیز به روستاییان و ساکنین آن واگذار می شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.