1396-10-19 14:58
733
0
48935
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد؛

توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازار در گالیکش/ آنفولانزا و گرانی نهاده های دامی دلیل گرانی تخم‌مرغ

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: معدوم شدن گله‌های مرغ تخم‌گذار بر اثر بیماری آنفولانزا و گرانی نهاده های دامی دلیل گرانی تخم‌مرغ طی روزهای اخیر بوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حبیب اله زارع با اعلام این خبر افزود: به دلایل گرانی تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر در سطح کشور و به‌تبع آن در استان گلستان و شهرستان گالیکش توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازار در سطح این شهرستان آغازشده است.

وی افزود: یکی از دلایل این گرانی معدوم شدن تعداد قابل‌توجهی از گله‌های مرغ تخم‌گذار به دلیل بیماری آنفولانزای فوق حاد تنفسی است که باعث خارج شدن از چرخه تولید واحدهای زیادی شده که این مسئله منجر به عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار شده است.

زارع اظهار داشت: دومین دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ افزایش 35 درصدی قیمت نهاده‌های دامی بوده که شامل ذرت و سویا بوده که در جیره طیور بیشترین مقدار را تشکیل می‌دهد و دلالان نیز باکم و زیاد کردن خروجی‌های تخم‌مرغ در بازار باعث افزایش قیمت شدند.

وی تأکید کرد: روزانه بالغ‌بر 185 کیلوگرم سهمیه شهرستان است که باقیمت 62 هزار ریال در واحد صنفی آقای علیرضا عرب واقع در نبش خیابان شهید بهشتی شهر گالیکش در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌شده است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.