1396-10-07 19:57
919
0
48428
فرماندار گالیکش:

طرح روستا قهرمان در تمامی روستاهای گالیکش اجرا می‌شود

فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: تلاش خواهیم کرد طرح روستا قهرمان در تمامی روستاهای گالیکش اجرایی شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، حسن خسروی در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گالیکش در فرمانداری این شهرستان با اشاره به میلاد حضرت عیسی (ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی، اظهار کرد: این ایام خجسته و فرخنده را به همه هموطنان عزیز مسیحی و البته به همه مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه همه ادارات و نهادهای شهرستان به ویژه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، امنیتی و خدمات‌محور باید در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فعال باشند، افزود: بنده معتقدم که باید با بسیج عمومی امکانات، تجهیزات و توان‌های ادارات و نهادهای شهرستان گالیکش با قدرت وارد عرصه پیشگیری شویم و نگذاریم که آسیب‌های اجتماعی پس از وقوع و تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی ما را دچار سردرگمی در تصمیم‌گیری گند.

فرماندار شهرستان گالیکش با تاکید بر اینکه از همه ادارات و نهادها می‌خواهیم که گزارشات اقدامات خود را در حوزه مقابله با وقوع و گسترش آسیب‌های اجتماعی به فرمانداری ارسال کنند، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که ورزش به عنوانی یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مولفه‌های مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار همه ما در سطح شهرستان قرار بگیرد.

خسروی با اشاره به اجرای طرح روستا قهرمان در برخی روستاهای شهرستان گالیکش، ادامه داد: همه دهیاران روستاهای شهرستان گالیکش باید با همکاری و همیاری اداره ورزش و جوانان شهرستان در حوزه اجرای طرح روستا قهرمان با قدرت وارد عرصه شوند و گزارش آن را نیز به فرمانداری ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار همه فعالیت‌های ایجابی باید در حوزه برخورد با تخلفات در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر نیز جدی عمل کنیم، تصریح کرد: بخشی از مواد مخدر در شهرستان در روستاهای اطراف و به صورت گیاهان مربوط به مواد مخدر کشت و تولید می‌شوند که باید با آموزش مردم و اقدامات فرهنگی در این خصوص و از ادامه این روند جلوگیری کرد.

فرماندار شهرستان گالیکش با بیان اینکه همه ادارات و نهادهای شهرستان موظف هستند در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نمایشگاه‌های فرهنگی و آموزش محور برگزار کنند، اضافه کرد: در سطح کلان شهرستانی نیز برگزاری مسابقات ورزش همگانی از جمله پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های جذاب و مفرح در دستور کار ادارات به ویژه نهادهای فرهنگی قرار بگیرد.

خسروی با اشاره به اینکه برخی افراد از طریق اشاعه و گسترش آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر امرار معاش می‌کنند، گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جایگزینی شغل و درآمد پایدار برای این افراد برنامه‌ریزی دقیقی صورت دهد تا بتوانیم با ارائه یک مدل جایگزین بیش از گذشته در مقابله با ادامه فعالیت این افراد در حوزه اقدامات ایجابی موفقیت کسب کنیم.

گفتنی است در ادامه جلسه نیز ادارات و نهادهای مختلف شهرستان گالیکش گزارش اقدامات خود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی را ارائه کرده و پیرامون مشکلات و معضلات موجود در این مسیر نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.