1398-05-15 18:32
854
0
64829
مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی شهرستان کلاله با اعتبار 5 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گلستان ما، ابراهیم کریمی با اعلام این خبر گفت: «عملیات اجرایی سامان‌دهی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری خالد نبی با اعتباری بالغ بر 5میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی و ملی آغاز شد.»

او خاطرنشان کرد: «در عملیات اجرایی این فاز، خاکبرداری و تسطیح اولیه و خاک‌ریزی در سطح محوطه کمپینگ در حدود 6هزار متر مکعب و همچنین اجرای دیواره و نرده  محافظ انتهای محوطه کمپینگ به طول تقریبی 150 متر طول پیش بینی شده است.»

کریمی یادآور شد: «اجرای محوطه سازی و مبلمان بتنی طرح چوب، احداث شش واحد زائرسرا به همراه تأسیسات مورد نیاز، اجرای دیواره سنگی،  احداث سرویس بهداشتی، روشنایی مسیر، خاکبرداری و زیرسازی محور به طول شش کیلومتر، آب‌رسانی به گورستان، حدود 800 متر سنگ فرش مسیر دسترسی به گورستان، روشنایی محوطه گورستان با سیستم انرژی خورشیدی و ... با اعتبار حدود 18 میلیارد و 500 میلیون ریال از اهم اقدامات اداره کل در این منطقه بوده است.»

او سپس گفت: «اعتباری حدود 15 میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل زیر ساخت های گردشگری خالد نبی پیش بینی شده است که در صورت تخصیص،این پروژه تکمیل خواهد شد.»

گورستان خالدنبی یک محوطه باستانی وسیع در شهرستان کلاله استان گلستان است که یک سمت آن شامل بقعه خالدنبی و چوپان آتا و سمت دیگر آن نیز شامل قبرستان باستانی با سنگ قبرهای عجیب و است. به جز اهمیت تاریخی، طبیعت این منطقه نیز بسیار زیبا و شگفت انگیز است. این محوطه باستانی رو به تپه های ماهوری قرار دارد که به هزاردره مشهوره است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.