1398-02-11 09:56
1042
0
62920
با تایید رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی:

تحت فشار گذاشتن کارگران شهرداری برای گذشت از حقشان/ مرخصی قانونی اداره کار به چند کارگر/ شهردار و رئیس شورای شهر از چه کسانی حمایت می کنند؟+ فیلم

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله ادعای برخی از کارگران مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن در جهت گذشت حق و حقوق چندین ساله ‌ی خود از سوی پیمانکاران را تایید کرد و خبر از تشکیل پرونده در این خصوص داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، براساس اخبار منتشر شده در این سایت و شکایت کارگران شهرداری از پیمانکار و همچنین تایید رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله، عدم پرداخت برخی از حقوق و مزایای کارگران شهرداری کلاله محرز شد.

عبدی بدارق نژاد رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کلاله در گفتگویی اظهار داشت: پس از شکایت کارگران شهرداری مبنی بر عدم دریافت برخی از حقوق و مزایای خود از سال 93 تا 96، پیگیری ها برای احقاق حقوق آنها از سوی اداره انجام شد و با بررسی مدارک موجود، میزان طلب کارگران از پیمانکار از 3 میلیون تا 7 میلیون(مبلغ یاد شده دقیق نیست) برآور شد.

وی افزود: مبلغ یاد شده باعث اعتراض برخی از کارگران شد و ما ضمن اینکه تاکید می کنیم این اداره هیچگونه مماشاتی با پیمانکاران در قبال کارگران ندارد، آمادگی خود را مبنی بر بررسی مجدد شکایت کارگران در خصوص برآورد دوباره طلب آنها از پیمانکار را اعلام می کند(به شرط شکایت قانونی آنها در اداره کار).

بدارق نژاد با بیان مطالب فوق، خبر از تحت فشار قرار دادن برخی از کارگران توسط پیمانکار را داد و گفت: به ادعای کارگران برخی از آنها که برای دریافت حق خود پافشاری دارند، تهدید به اخراج یا جابجایی شده اند.

رئیس اداره یاد شده با محکوم کردن این اقدام، گفت: اگر هم جابجایی براساس قانون باشد، باید طوری صورت بگیرد که باعث تنزل جایگاه اجتماعی و ایجاد حاشیه(شایعه) برای شخص مدنظر نشود.

وی گفت: در این راستا و برای جلوگیری از درگیری بین کارگران و پیمانکار و با پرونده سازی لازم، تا مشخص شدن وضعیت این کارگران به برخی از آنها با توجه به حق قانونی خود، مرخصی دادیم.

به گزارش کلاله خبر، چندی پیش نیز خلیل سعدی شهردار و محمد الهی رئیس شورای شهر کلاله در مصاحبه با این سایت قول اکید دادند که در این پروسه آسیبی به کارگران وارد نشود؛ ولی با وجود این قول ها، بازهم شاهد اتفاقات یاد شده هستیم و حال جای این سوال پیش می آید که در پس ادعاهای شهردار و رئیس شورای شهر کلاله اقدامی مثمرثمری برای کارگران انجام می شود یا قول های آنها در حد ادعا باقی می ماند و یا با حمایت از پیمانکاران، اهداف سیاسی را دنبال می کنند؟

گفتنی است قرارداد پیمانکاران شهرداری در ماه های آتی با شهرداری کلاله به پایان می رسد و با توجه به حواشی موجود و اثبات ظلم به کارگران در طی این چند سال(عدم پرداخت مزایا و غیره) شهردار و شورای شهر کلاله می طلبد تصمیمات جدی برای تغییر پیمانکار و واگذاری شرکت به پیمانکاران واجد شرایط بگیرند تا ادعاهای آنها در راستای حمایت از کارگران نیز اثبات شود.

همچنین سایت کلاله خبر نیز تا پایان در کنار کارگران شهرداری خواهد ماند و تمام اقدامات شهرداری و شورای شهر را رصد می کند و برای روشن تر شدن اذهان عمومی حواشی مختلف را منتشر می کند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.