1396-10-16 20:51
951
0
48817
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان:

محیط‎بان کلاله‎ای هدف شلیک گلوله شکارچیان غیرمجاز قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: ۴ نفر شکارچی متخلف عصر روز شنبه با شلیک به محیط‌بان منطقه شکار ممنوع عزیزآباد، وی را زخمی و روانه بیمارستان کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، امیر عبدوس اظهار داشت: محیط‌بان '"قربان کمی"، هنگام گشت‌زنی در حاشیه اراضی روستای "قوشه سوقور" عزیزآباد با 4 شکارچی متخلف مسلح به سلاح دولول که برای شکار قرقاول در منطقه حضور داشتند، مواجه و بر اثر شلیک گلوله مستقیم، زخمی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان افزود: این محیطبان از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله به بیمارستان محمد رسول الله(ص) شهرستان کلاله انتقال و تحت مداوا قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس اظهارات پزشک معالج یک عدد ساچمه تفنگ شکاری وارد سر این محیط بان شده بود که خوشبختانه با عمل جراحی خارج شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: همچنین تعداد زیادی از ساچمه های شلیک شده به بدن این محیط بان هم اصابت کرده بود که خوشبختانه به دلیل پوشش لباس زمستانی، ساچمه ها فقط باعث سوراخ شدن لباس وی شده و صدمه ای به سایر نقاط بدن این محیطبان عزیز وارد نشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: شکارچیان متخلف پس از شلیک به محیط بان متواری شدند و اقدامات قضایی برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

عبدوس خاطر نشان کرد: اطمینان می‌دهیم که با مساعدت دستگاههای امنیتی و انتظامی، ضاربان دستگیر و به سزای اعمال شنیع خود خواهند رسید.

2 سال پیش نیز در همین منطقه تعدادی شکارچی متخلف که صورت های خود را پوشانده بودند با ماموران محیط زیست درگیر شده و با ارعاب، تهدید و شلیک به سمت محیط بانان از منطقه متواری شده بودند.

منطقه شکار ممنوع عزیزآباد در 10 کیلومتری شهر کلاله و در ناحیه شمال غربی پارک ملی گلستان واقع است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.