1396-10-15 13:59
758
0
48765
رئیس کمیته امداد شهرستان کلاله خبر داد؛

جمع آوری بیش از 3 و نیم میلیارد تومان زکات در کلاله

رئیس کمیته امداد شهرستان کلاله گفت: در سال جاری، تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، رحیم تیموری در جلسه شورای زکات شهرستان کلاله درباره میزان جمع‌آوری زکات اظهار داشت: در سال جاری، تاکنون بیش از 3 میلیارد و 653 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که از میزان بیش از 3 میلیارد و 490 میلیون تومان آن برابر با 96 درصد در بخش امور محرومین و نیازمندان هزینه شده است.

وی افزود: امسال در شهرستان کلاله بیش از 57 هزار و 500 هکتار مزرعه قابل برداشت گندم وجود دارد و با اجرای زکات بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‎شود که در این راستا نقش مبلغان شیعه و اهل سنت غیر قابل انکار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کلاله تصریح کرد: سال گذشته بیش از 606 میلیون تومان اعتبار تشویقی از سوی دولت با توجه به میزان زکات جمع‌آوری شده، تخصیص پیدا کرد که توزیع شد.

حجت الاسلام کشیری امام جمعه شهرستان کلاله هم در این جلسه گفت: با نگاه به آموزه‌های دینی و دستورات موکد قرآن اولویت نخست در هزینه زکات؛ کمک به فقرا و نیازمندان است و پرداخت زکات عامل پاکی و برکت اموال است.

وی با بیان آیات قرآنی و احادیث از ائمه معصومین(ع) گفت: مومنان واقعی افرادی هستند وقتی به مکنت و مالی رسیدند در کنار اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، زکات بپردازند.

امام جمعه شهرستان کلاله تصریح کرد: پرداخت زکات سبب پاکی و طهارت جسم و مال انسان می‌شود.

وی افزود: مشکلات اقتصادی در کشور برای مردم وجود دارد و دولت باید دررفع آن تدبیرکند اما این تخریب و شرارت‌ها با هدایت عوامل سرویس‌های  اطلاعاتی دشمن و نیروهای داخلی‌شان انجام می‌شود.

نصرت برزگر فرماندار کلاله هم در این جلسه گفت: علاوه بر هزینه زکات در کمک به نیازمندان، باید به ظرفیت زکات در پروژه‌های کارآفرینی هم توجه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.