1398-05-03 11:56
2482
0
64618
با احداث خانه برای یکی از دانش آموزان مستضعف صورت گرفت:

اجرای طرح ملی نماد در روستای ایلوار یکدانگه کردکوی + تصاویر

عملیات احداث یک واحد منزل مسکونی با همت و تلاش جمعی از خیران، مسئولان و نیروهای مردمی و بسیجی در غالب طرح ملی نماد در روستای ایلوار درحال انجام است.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ «نماد»، عنوان اختصاری طرحی با نام «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان » است که در سال 1394 ،در قالب ائتلاف 9 دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی و آغاز شد.

در این طرح، به تمامی راهکارها در دو بُعد مهم «تقویت عوامل محافظت کننده» و «کاهش عوامل مخاطره آمیز» در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی، به همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی، توجه شده است.

مطابق برنامه زمان‌بندی طرح ، مقرر شده است که تا سال 1400، این طرح در تمام مدارس کشور مستقر شود و به این ترتیب، با استقرار آن، ضمن اینکه همکاری بین دستگاه‌ها از طریق یک سامانه جامع نرم افزاری، نظام یافته و هوشمند خواهد شد، می‌توان امیدوار بود که میزان آمادگی کشور برای واکنش سریع در فوریت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، افزایش یافته و تقویت خواهد شد.

تمامی مدارس شهرستان کردکوی تحت پوشش طرح نماد رفته است

بنابراین گزارش؛ داود مصدق در حاشیه بازدید مسئولان از ساختمان درحال احداث مشمول طرح نماد در روستای ایلوار کردکوی گفت: تمامی مدارس شهرستان کردکوی تحت پوشش طرح نماد رفته است.

وی افزود: اگر دانش آموزانی مطابق ضوابط و شرایط طرح نماد در شهرستان کردکوی شناسایی شوند، دستگاههای عضو طرح نماد مکلف به همراهی و همکاری با این طرح برای مراقبت از این دسته از دانش آموزان هستند.

مربی طرح نماد شهرستان کردکوی خاطرنشان کرد: پروژه ای که در حال حاضر به بازدید از آن پرداختیم، به یکی از دانش آموزان محروم و مستضعف کردکوی مربوط می شود که طرح نماد عملیات ساخت مدرسه را در دست گرفته است.

انتظار ما از مسئولان، حمایت همه جانبه و بی منت از دانش آموزان محروم و آسیب دیده است

مصدق با تأکید بر اینکه انتظار ما از مسئولان عضو طرح نماد حمایت همه جانبه و بی منت از دانش آموزان مشمول این طرح است؛ اظهار داشت: امیدواریم با حمایت های شما عزیزان ریشه مشکلات و معضلات اجتماعی را در حوزه دانش آموزی در شهرستان کردکوی بخشکانیم.

گفتنی است؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کردکوی، بخشدار مرکزی کردکوی، روسای برق، آب و فاضلاب روستایی، بهداشت و درمان، کمیته امداد، نمایندگان آموزش و پرورش و بهزیستی و مجمع خیرین مدرسه ساز، دهیار روستای ایلوار یکدانگه در این بازدید حضور داشتند.

با توجه به اینکه بیش از 95 درصد از عملیات احداث این خانه برای این دانش آموز محروم روستای ایلوار با همت و تلاش اعضای طرح نماد و بسیج و نیروهای مردمی و دهیاری و شورای اسلامی انجام شده است، هر یک از مسئولان بازدید کننده در این طرح قول دادند در بخشی از ساخت و تهیه امکانات و لوازم خانگی این منزل مسکونی کمک کنند.

*** اداره آب و فاضلاب روستایی؛ خرید لوله و اتصالات و هزینه لوله کشی و حفاری و خرید لوازم التحریر را بر عهده گرفته است.

*** شرکت توزیع نیروی برق؛ برق کشی داخلی ساختمان، خرید کتب درسی، خرید یک دستگاه لوازم داخلی را بر عهده گرفته است.

*** کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ ارائه 5 میلیون تومان وام بلاعوض جهت خرید لوازم خانگی و اعطای وام اشتغال 30 میلیون تومانی به دانش آموز جهت ایجاد شغل را بر عهده گرفته است.

*** نماینده بهزیستی شهرستان کردکوی؛ نیز قرار شد با مشورت ریاست اداره بهزیستی که در این بازدید حضور نداشت در کمک های مالی و غیرمالی در این طرح شریک شود.

*** سپاه و بسیج: نیز در اردوهای جهادی و مصالح در احداث این ساختمان کمک کرد و لوله کشی گاز ساختمان نیز بر عهده این نهاد انقلابی بوده است.

*** شبکه بهداشت و درمان نیز در امر سلامت و بهداشت جسم و روان خانواده نیز پای کار آمده است.

پایگاه خبری تحلیلی رادکانا؛ در خاتمه نیز از داود مصدق مدیر مدرسه و مربی طرح نماد اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی و ابوذر رستمی فرمانده پایگاه شهید بهشتی روستای ایلوار یکدانگه بابت حمایت های همیشگی و بی منت دانش آموزان مشمول طرح نماد قدردانی می کنیم.

تصاویری از این بازدید:

عکاس: توحید کشیری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.