1398-05-01 14:57
1597
0
64584
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کردکوی خبر داد؛

آموزش ۵۸ هزار نفر ساعت سه ماه نخست ۹۸ در فنی و حرفه ای کردکوی/ارائه مشاوره آموزشی به ۳۵۰۰ نفر در کردکوی/ ۸۰ نفر از کارجویان شاغل شدند

رمضانی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۵ نفر در مرکز خواهران و ۳۴۵ نفر در مرکز برادران در سه ماهه اول سال ۹۸ در کردکوی آموزش دیدند، گفت: در مجموع ۵۸ هزار نفر ساعت در واحد خواهران و برادران فنی و حرفه ای در شهرستان کردکوی در سه ماهه نخست سال ۹۸ آموزش دیدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کردکوی بمناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی رادکانا اظهار داشت: با توجه به اینکه از تاریخ ۳۱ تیرماه لغایت ۶ مردادماه هفته ملی مهارت نامگذاری شده است، فرصتی پدید آمده تا فرهنگ مهارت آموزی را در بین آحاد جامعه اشاعه دهیم.

نقش رسانه در اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه بی نظیر است

وی با اشاره نقش رسانه در اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه بی نظیر است، رسانه را یکی از بنگاه های اشاعه فرهنگ مهارت آموزی خواند و افزود: رسانه ها در این راه بسیار مهم بسیار مثمرثمر هستند چرا که رسالت رسانه آگاهی بخشی به مردم در تمامی زمینه ها است.

مجید رمضانی با بیان اینکه استقلال مرکز خواهران آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی یکی از افتخارات بسیار ارزشمند ما در این شهرستان است، گفت: مرکز خواهران فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی دومین مرکز مستقل خواهران استان گلستان است.

اضافه شدن دستگاههای اسانس گیری، عرق گیری و خشک کن گیاهان دارویی و میوه جات به واحد خواهران

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کردکوی گفت: در سالهای اخیر در مرکز خواهران فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی ضمن فعالیت در بخش های دیگر، صرفا در حوزه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی کار می کردیم اما امروز علاوه بر آن دستگاههای اسانس گیری، عرق گیری و خشک کن گیاهان دارویی و میوه جات در این مرکز خریداری و راه اندازی شده است که این می تواند فرصت های شغلی جدیدی را در شهرستان بوجود آورد.

وی تأکید کرد: اگر دستگاههای اجرایی شهرستان در حوزه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی به مرکز آموزش فنی و حرفه ای کمک کنند قطعا این حوزه می تواند در افزایش سطح درآمد مردم بویژه روستاییان کمک کرده و نرخ بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد.

دستگاه زهرگیری، گرده خشک کن و ژل رویال به مرکز خواهران اضافه شد

رمضانی تصریح کرد: در سالهای گذشته فقط در بخش پرورش زنبورعسل در واحد خواهران فنی و حرفه ای فعالیت می کردیم درصورتی که در حال حاضر دستگاه زهرگیری، گرده خشک کن و ژل رویال به این بخش اضافه شده و کارآموزان در این بخش ها هم آموزش می بینند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی با اشاره به بخش های فعال در مرکز برادر فنی و حرفه ای این شهرستان گفت:  علاوه بر بخش هایی که پیش از این در مرکز برادران آموزش فنی و حرفه ای کردکوی فعال بوده اند تجهیزات خود را در این کارگاه ها بروز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دو خودروی چری برای مرکز برادران آموزش فنی و حرفه ای کردکوی اضافه و دستگاه های خانه هوشمند در این مرکز بروز شده تا کارآموزان در شرایطی بروز با تکنولوژی های بروز آموزش ببینند.

۱۸۶۵ نفر از آقایان و بانوان در سال ۹۷ در شهرستان کردکوی آموزش دیدند

رمضانی با بیان اینکه قریب به ۱۸۶۵ نفر از آقایان و بانوان در سال ۹۷ در شهرستان کردکوی آموزش دیدند، افزود: حدود ۲۳۵ هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی با ۱۵۰ دوره آموزشی و تنوع ۱۰۲ حرفه در شهرستان داشتیم.

وی بیان کرد: حدود ۱۷۰۰ نفر در شهرستان کردکوی به آزمون معرفی شدند که ۱۱۰۰ نفر از آنان از ما گواهینامه آموزشی دریافت کردند.

ارائه مشاوره آموزشی به ۳۵۰۰ نفر در کردکوی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی با عنوان اینکه در مکانها و زمانهای مختلف به تعداد ۳۵۰۰ نفر مشاوره آموزشی و شغلی دادیم که تعداد ۲۰۰۰ نفر از آنان را توانستیم به مرکز آموزش فنی و حرفه ای دعوت کنیم تا مهارت کسب کنند، گفت: از این تعداد ۲۰۰۰ نفره تعدادی، شاغل، تعدادی دانش آموز و تعدادی دانشجو که شرایط احراز شغل را نداشتند.

وی افزود: در این میان تعداد ۳۰۰ نفر شرایط احراز شغل را داشتند و کارجو بودند که با توجه به روابط ما با اداره کار و بنگاه های اقتصادی و صنایع تعداد ۸۰ نفر از این کارجویان را به این بنگاهها و صنایع و اداره کار معرفی کردیم و به شغل دست یافتند.

آموزش ۵۸ هزار نفر ساعت سه ماه نخست ۹۸ در فنی و حرفه ای کردکوی

رمضانی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۵ نفر با ۲۳ هزار ساعت در مرکز خواهران و ۳۴۵ نفر با ۳۵ هزار نفر ساعت در مرکز برادران در سه ماهه اول سال ۹۸ در شهرستان کردکوی آموزش دیدند، ادامه داد: در مجموع ۵۸ هزار نفر ساعت در واحد خواهران و برادران فنی و حرفه ای در شهرستان کردکوی در سه ماهه نخست سال ۹۸ آموزش دیدند.

وی افزود: ۳۷ دوره با تنوع ۳۶ حرفه آموزشی در سه ماهه نخست سال ۹۸ در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کردکوی است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی تأکید کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دستگاهیست که با توانمند کردن افراد سطح توانایی و مهارت آنان را بالا برده که خود وارد عرصه شغل و اشتغال می شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.