1398-02-18 15:57
1616
0
63093
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردکوی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به خانواده معظم شهدا رسالت و مأموریت بنیاد شهید است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کردکوی گفت: رسالت و ماموریت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران ” ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به خانواده های معظم شهداست “.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ الهام خان بیگی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی در حاشیه بازدید و سرکشی از بیت شهید عیسی نورمحمدی در پی درگذشت ابوالشهید کربلایی نعمت اله نورمحمدی با ”جوادی بالاجاده مدیر سامانه اطلاع رسانی سورم سرا” دیدار و گفتگوی داشته است.

خان بیکی در این دیدار و گفتگو، مهمترین رسالت و مأموریت بنیاد را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: در این راستا با برنامه های مشارکتی با دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در جهت ترویج و اشاعه این فرهنگ برنامه ریزی شده است که در روزهای مهم متناسب با این فرهنگ چون روزهای شهید و جانباز و… و تبلیغات محیطی در سالروز شهدای عزیز و نام گذاری خیابانها، اماکن عمومی و… در روستاها و شهر پرداخته شود تا این فرهنگ نهادینه شود.

وی سرکشی مستمر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و رسیدگی به آنان بر اساس مقررات ابلاغی سازمان را هم از مهمترین برنامه های بنیاد شهید دانست و گفت: در این راستا در تلاشیم تا تقویم کاملی از موالید و سالروز شهادت و… را در سطح شهرستان تهیه و برنامه های بازدید را هم در سالروز های تولد شهدا و هم سالروز شهادت تا جایی که امکان دارد در منازل شهدا، یادشان را گرامی بداریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی در این گفتگو ” نقش رسانه های محلی در ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: رسانه ها به عنوان زبان جامعه می توانند از ابعاد مختلف به این فرهنگ در سالروز شهادت شهدا و مناسبت های مرتبط بپردازند و با مستند سازی از خاطرات خانواده شهدا و همرزمانشان و تصاویر و فیلم هایی از شهدا و… در غنی بخشی محتوایی برنامه ها عملکرد مفیدی و همکاری و مشارکت خوبی را با این اداره داشته باشند.

خان بیگی به ایجاد شرایط همکاری و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: دو روستا را در سال گذشته برنامه ریزی و همکاری هایی در باب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبلیغات محیطی شروع کردیم که با برنامه ریزی به عمل آمده در سال جاری سایر روستاها را با هماهنگی و همکاری لازم برای این مهم ایجاد خواهیم کرد.

وی از بهسازی گلزارهای شهدا و تخصیص منابع متمرکز در بخشداری خبر داد و گفت: اعتباراتی برای بازسازی و بهسازی و زیباسازی گلزارهای شهدا در روستا در سرفصل های اعتباری برنامه ریزی می شود که دهیاران می توانند از طریق بخشداریها مراتب را پیگیری و از منابع بهره مند شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی به انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت در نسل های سوم و چهارم و آینده کشور که برنامه ریزی هایی در دستور کار قرار گرفته است، اشاره و بیان کرد: ان شاءالله با اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان و روستاها اجرایی خواهد شد.

خان بیگی از همکاری و مشارکت خوب رسانه های شهرستان کردکوی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با این بنیاد صمیمانه تقدیر و تشکر و خواستار تداوم و استمرار همکاری ها شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.