1397-12-10 07:06
1079
0
61552
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی:

نیروهای منابع طبیعی از نظر اقتصادی و قضایی حمایت نمی شوند/بخاطر وضعیت بد اقتصادی فشار روی طبیعت و جنگل زیاد شده است/حفاظت اولویت ما در حوزه منابع طبیعی است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی گفت: با اوضاع اقتصادی که به همراه گرانی و تورم برای کشور بوجود آمده و در کشور بیداد می کند و سفره های مردم روز به روز کوچکتر می شود، فشار به طبیعت و جنگل از سوی برخی افراد زیاد شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ فتاح قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان کردکوی اظهار داشت: خداوند را شاکریم که پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی، این موهبت الهی را بر عهده ما قرار داده است.

وی افزود: با نگاهی به آیات و روایات و سیره اهل بیت (ع) روشن می گردد که هیچ مکتبی مانند اسلام به طبیعت و محیط زیست اهمیت نداده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی خاطرنشان کرد: خداوند، طبیعت را هدفمند و هدفدار خلق و تمام مخلوقات را به لحاظ کمیت و کیفیت به اندازه و متناسب آفریده است.

قاسمی با تأکید براینکه امروزه خشکی، گرمای زیاد هوا و تغییرات اقلیمی شدید گریبانگیر دنیا شده است، اظهار داشت: کشورهایی در این راستا موفق هستند که برنامه ریزی داشته باشند.

حفظ منابع طبیعی روز به روز با اهمیت تر تلقی می شود

وی با بیان اینکه مقوله مهم و حیاتی “حفظ منابع طبیعی” روز به روز با اهمیت تر تلقی می شود، افزود: باید در راستای اهداف منابع ملی و سازمان جنگلها حرکت کنیم و با مردم همسو شویم و مردم را پای کار آورده تا پشتیبان کار ما باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی تصریح کرد: به علت فشارهایی که باتوجه به اعتراضات بسیار زیاد سمن ها و گروه های مختلف به سازمان جنگلها آمد طرح برداشت از جنگل خاتمه پیدا کرده است.

بخاطر وضعیت بد اقتصادی فشار روی طبیعت و جنگل زیاد شده است

قاسمی اذعان کرد: با اوضاع اقتصادی که به همراه گرانی و تورم برای کشور بوجود آمده و در کشور بیداد می کند و سفره های مردم روز به روز کوچکتر می شود، فشار به طبیعت و جنگل از سوی برخی افراد زیاد شده است.

وی متذکر شد: عده ای همچنان بر این باورند که جنگل موهبتی الهی است و باید از آن استفاده کرد اما نوع استفاده آنان بسیار نادرست است و بر مبنای قانونی نیست.

نیروهای منابع طبیعی از نظر اقتصادی و قضایی حمایت نمی شوند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این شرایط فعلی منابع طبیعی شهرستان کردکوی به سخنی نمره قبولی می گیرد، افزود: باتوجه به گرانی و مشکلات اقتصادی بر مردم، نیروهای ما نیز از نظر اقتصادی و قضایی حمایت نمی شوند که این نیز باعث بی انگیزگی می شود و تبعات زیادی را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی با عنوان اینکه هر زمان مردم پای کار آیند قطعا از طبیعت بهتر نگهداری و حفظ خواهد شد،  اظهار داشت: طبیعت میراثی است که متعلق به همه است لذا باید در حفظ آن کوشا باشیم تا آن را تقدیم آیندگان و وارثان خود کنیم.

حفاظت اولویت ما در حوزه منابع طبیعی است

قاسمی با بیان اینکه اولویت ما در حوزه منابع طبیعی “حفاظت” است، افزود: احیاء و توسعه در اولویت های بعدی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار دارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه احیاء و توسعه جنگلها خیران طبیعت و علاقمندان مردمی وارد میدان شدند و به یاری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمدند لذا قدم های خوبی در این راستا برداشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی با بیان اینکه فاز یک احیاء پارک شهرستان کردکوی مدتیست آغاز شده و عملیات احیاء فاز دو امروز کلید زده شد، گفت: برای فصل بهار درختانی در داخل پارک سر از خاک بیرون خواهند آورد که تغییرات خوبی به این محیط خواهند داد.

منابع طبیعی کردکوی در حوزه کاشت نهال در سال ۹۷ دارای نمره قبولیست

قاسمی با اذعان براینکه اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی در حوزه کاشت نهال در سال ۹۷ دارای نمره قبولیست، افزود: آزمایشات فراوانی در حوزه احیاء جنگل در منطقه بالادست از سوی این اداره انجام گرفت که بخاطر کوهستانی بودن از ۶ ماه گذشته استارت کار در این مناطق زده شد و نهال هایی از جنس افرا، بلوط، گچف و کاج د این مناطق غرص شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ هکتار نهال در سال ۹۷ به مردم کردکوی اهداء کردیم، افزود: ۲۰ هکتار از زمین های مسطح را به زراعت چوب از نوع صنوبر اختصاص دادیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی با عنوان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در اختیار مردم قرار دادیم، خبرداد: به احتمال قوی در هفته منابع طبیعی امسال نهال های مثمر هم بین مردم توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.