1397-04-27 12:56
1238
0
55317
در آینده نزدیک؛

کتابخانه عمومی غیردولتی فرهنگ در بالاجاده گشایش خواهد یافت

در آینده نزدیک کتابخانه فرهنگ در روستای بالاجاده مورد استفاده عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت .

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ سالهاست که فرهنگ دوستی از فرهنگدوستان بالاجاده با ابتکار و خلاقیت فرهنگی اقدام به جمع آوری کتب ، نشریات ، مقالات ، یادداشتها و دست نوشته ها ، مجلات و ویژه نامه های از اثرات فرهنگی و علمی بالاجاده ایها اهتمام و همت عالی دارد .

و شاید به عبارت درست ، منابع و مخازن مهمی از آثار مکتوب را بوجود آورده است که حاصل ذوق و هنر فرهنگی ایشان است .

عمو کتابچی محله مان “استاد حاج محمد رایجی” از فرهنگدوستان و محققین روستای بالاجاده ، سالهاست که رنج فرهنگی را برخود میکشد تا یک حرکتی فرهنگی متناسب با تاریخ و قدمت فرهنگی روستا را پیش ببرد .

رایجی مجموعه کتابهای شخصی خود را در ملک پدری در قالب کتابخانه ای بزرگ و پر محتوا از کتب ارزشمند دینی ، علمی ، اعتقادی ، فرهنگی ، ادبیات و تاریخ و برجسته تر از ان ” آثار مکتوب بالاجاده ایها ” را تدارک دیده است .

با توجه به نیاز فرهنگی روستا ، اقدامی ارزشمند فرهنگی نموده است و درصدد اقدام برای استفاده عموم علاقمندان فرهنگ و کتاب روستا میباشد و در نظر دارد تا با مستقل کردن این مکان شخصی (پدری ) نذر فرهنگی نماید و بهره و خدمت فرهنگی ارائه نماید و صدقات جاریه علمی و فرهنگی خود و پیشینیان خود داشته باشد .

در دنیا و روزگاری که هیاهوی اقتصادی و مالی از مهمترین برنامه های مردم جامعه است ، اقدامی اینچنین تام و خاص فرهنگی که هیچ اورده ای مالی جز لذت خدمت به جامعه ندارد شایسته بهترین سپاسها و تقدیر ها و قدردانیها از سوی متولیان دستگاههای فرهنگی و مسئولان روستا و منطقه است و تابلوی برجسته یک جهاد فرهنگی است .

ضمن ارج نهادن به این اقدام ارزشمند استاد حاج محمد رایجی و تجلیل و تکریم از تلاشهای فرهنگی ایشان ،

انتظار آن است تا فرهنگدوستان ، مسئولان روستا و شهرستان در اجرای این پروژه مهم فرهنگی روستا نیز همکاری ، مشارکت و همکاری با این برادر عزیز داشته باشند .

گفتنی است نمونه خدمات فرهنگی استاد رایجی ” برپایی نمایشگاه کتاب و آثار علمی و فرهنگی و هنری بالاجاده ایها ” در حاشیه دومین همایش ستاد رشد و توسعه بالاجاده در حسینیه اعظم بوده است .

بر اساس این گزارش در آینده نزدیک کتابخانه فرهنگ در روستای بالاجاده مورد استفاده عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت .

خبر از عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.