1396-06-03 17:01
719
0
42787
ویژگی های برجسته اخلاقی شهید حججی در گفتگو با همرزم شهید؛

ندیده بودم که محسن غیبت کند/ همیشه در حال ذکر گفتن بود/ شیرمرد 25 ساله به ما درس زندگی و اخلاق داد

جهانبخش از همرزمان شهید حججی گفت: محسن در اعزام سال ۹۴ خود به سوریه، صحنه های سخت شهادت همرزمانش را می دید ولی روحیه بخش گروه بود تا لطمه ای به توان نیروها وارد نشود و به خوبی خاطرم است که محسن همه شهدا و نحوه شهادتشان را دیده بود و هر روز با دیدن این صحنه ها برای رسیدن به معشوقش آماده تر می شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از اصفهان شرق؛ ایمان راسخ و قلب پر از یقین رزمندگان غیور مدافع حرم در گذر زمان به همه ثابت کرد که دفاع از حریم اسلام، زمان و مکان نمی شناسد وقتی ایمان به اوج خود برسد، آنوقت می توان برای اطیعوا الله شدن سر داد تا تاریخ دوباره تکرار شود.

خون شهدای مدافع حرم پای پرچم سرخ اسلام می جوشد و هر روز با شهادت ابرمردی از ایران در سوریه، صحنه های عبرت آموز کربلا برایمان تکرار می شود تا همگان بدانند پای دفاع از حریم اسلام می مانیم.

عطر شهادت به سبک حسین(ع) فضای کشور را پر کرده است و چه زیباست در راه خدا منزل به منزل بگذری و سر دهی تا همگان با مشاهده اقتدارت، به تماشای عزت و سربلندی اسلام بنشینند.

این روزها شیرمرد نجف آبادی، به گونه ای برای معشوقش خالص شد که شهادتش لرزه بر اندام دشمنان قسم خورده اسلام انداخت و این گونه می توان از زبان شهید علی شاهسنایی گفت؛ که شهادت همان لباس تک سایزی است که باید با ایمان و تقوا، خود را لایق این لباس آسمانی کنی.

آری، شهید محسن حججی نمونه بارز پاک سرشتانی بود که با رفتنشان دنیا را متحول کردند و صدای لبیکشان بر بال ملائک تا ابد حک شد. جوانی که پای دین و دفاع از حریم اسلام در اوج اقتدار سر داد تا خون پاکش خط بطلان بر دفتر داعش و اسرائیل غاصب بکشد و اینچنین به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج) پاسخ گوید.

رفت که بگوید هنوز هم مردان خدایی هستند که با شهادتشان برای جهان از واقعه‌ای عاشورایی گویند؛ زیرا مانند ارباب شدن، عقبه ای زیبا و پرمعرفت می خواهد و بس.

ما به بهانه شهادت شهید محسن حججی با « ح.ر جهانبخش» همرزم این شهید مدافع حرم، به گفتگو نشستیم تا از ناگفته های بودنش در سوریه بیشتر بشنویم.

*چند بار با شهید حججی به سوریه اعزام شدید و اگر می شود از خاطرات اعزام برایمان بگویید؟

در ابتدا شناختی نسبت به محسن حججی نداشتم زیرا محسن در گردانی دیگر به سوریه اعزام شد ولی پس از مدتی به ما پیوست و این آغاز شناخت من نسبت به ویژگی های برجسته این شهید بزرگوار بود. امروز برایم سخت است از کسی سخن بگویم که رفتار و کردارش دفتری هزار برگ از جنس جوانان پاک و مخلص نسل چهارم انقلاب تدوین کرد و ما همچنان در حسرت شهادت مانده ایم.

*شما در گفته هایتان در خصوص رفتار خاص شهید گفتید؛ شهید را چگونه دیدید که سرآمد جوانان شد؟

جوانی مثل شهید حججی ندیده بودم. در طول مدتی که با وی بودم، همیشه در حال ذکر گفتن بود و سعی می کرد بدون وضو نباشد. به انجام مسائل شرعی و دینی مقید بود به گونه ای که در یکی از عملیات های شهری در منزلی مستقر شدیم که درخت اناری در حیاط منزل وجود داشت، محسن به هیچ عنوان از انار های حیاط استفاده نمی کرد و حتی نمازش را در محیط عمومی می خواند تا حقی از کسی به گردنش نماند.

ندیده بودم که محسن غیبت کند و نه تنها خودش به طرف غیبت نمی رفت بلکه با مشاهده بچه ها و رفتن برخی صحبت ها به سمت غیبت، سریع بحث را عوض می کرد که همرزمانش از گناه دور شوند و همه این موارد از محسن جوانی ساخت که مانند اربابش به شهادت برسد.

*از استقامت شهید در خط مقدم مبارزه با داعش برایمان بگویید.

در عملیاتی نیاز به تعویض یک شبانه روزی نیروها بود تا بتوان نیروهای تازه نفسی را برای پیش برد اهداف به کار گیریم. خاطرم هست که محسن تاب جدا شدن از خط مقدم را نداشت و گاها به اجبار او را به عقب می بردم و خودم کیفش را دستش می دادم ولی اصرار می کرد که توان ماندن دارد و در خط بماند. گاها صدایم کمی بلند می شد ولی با اصرار مجدد محسن برای ماندن گاها کوتاه می آمدم.

محسن در اعزام سال 94 خود به سوریه، صحنه های سخت شهادت همرزمانش را می دید ولی روحیه بخش گروه بود تا لطمه ای به توان نیروها وارد نشود و به خوبی خاطرم است که محسن همه شهدا و نحوه شهادتشان را دیده بود و هر روز با دیدن این صحنه ها برای رسیدن به معشوقش آماده تر می شد.

محسن همیشه پیشقدم برای دفاع و کمک به پیشبرد اهداف ما در نبرد بود و در یکی از شب ها که از منطقه عملیات بازمی گشتیم، من پیاده برای شناسایی مسیر در جلوی ماشین ها حرکت می کردم تا راه را گم نکنیم ولی محسن به من اصرار می کرد شما پیاده نمانید و اجازه دهید همه مسیر را پیاده تا رسیدن به مبدأ طی می کنم که شما و بچه ها اذیت نشوید. همه این رفتارها از شیرمرد 25 ساله به ما درس زندگی و اخلاق داد و به وضوح می توانم بگویم، شهید محسن حججی نمونه بارز معلم اخلاق به جوانان نسل چهارم انقلاب است.

*استقامت خانواده شهدا، خصوصا شهید حججی را چگونه دیدید؟

شهید حججی پرورش یافته مکتب اسلام و انقلاب بود و اگر کسی در این مکتب پرورش یابد قطعا برای دفاع از اسلام، دل کندن از کودک سه ساله اش بسیار اسان می شود به گونه ای که محسن در مرحله اول حضورش در سوریه برای شهادت آماده شد.

سری دوم برای شهادت لحظه شماری می کرد و می گفت یک گیری در کارم است که شهید نشدم و آن رضایت پدر و مادرم است که به زیبایی رضایت پدر و مادرش را در سفر به مشهد دریافت کرد و راهی سوریه برای دریافت شهادتی حسین گونه شد.

برداشت من نسبت به شهادت محسن این بود که به همه ما درس آزادگی داد و همین عشق سرشارش به امام حسین(ع) باعث شد که همه مردم از همه مناطق کشور، برای میثاق با شهید محسن حججی به نجف آباد اصفهان بیایند و من افتخار می کنم در شهری هستم که فرزند خلف انقلابش امروز، سینه سپر کرد و چون مرد ایستاد تا دشمن نتواند به اسلام خدشه ای وارد کند و قطعا این شهدا ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند.

*به نظر شما شهدای دفاع مقدس چه تاثیری بر جوانان دهه هفتادی داشته اند که اینچنین شیفته شهادت شده اند؟

انقلاب اسلامی افکار جوانان را به سمت خوبی ها سوق داد به نحوی که در سال های دهه شصت شهدایی نام دفاع مقدس را در تاریخ کشور به ثبت رساندند و امروز جوانانی که پرورش یافته مکتب امام و شهدا هستند، داوطلبانه در برون مزرهای کشور، آماده نبرد با داعش هستند تا کسی تعرض به کشورمان نداشته باشد.

امروز بچه های ما در سوریه سر بریده دیدند ولی محکم تر و راسخ تر از دیروز آماده نبرد شده اند به گونه ای که دشمن تاب دیدن جوانان غیور ما را ندارد.

اگر زندگی شهدای مدافع حرم را بررسی کنید، خواهید دید که دارای عقبه محکمی هستند و این عقبه را در اخلاق و کردارشان به خوبی می توان مشاهده کرد. جوانانی که تفکرات انقلابی شان، نه تنها در سوریه بلکه در همه مراحل اعتقادی و کمک به محرومان داخلی در اردوهای جهادی نیز عملیاتی شد و امروز، سرمان را بالا گرفته و از شهید محسن حججی سخن می گوییم.

گاهی دیده می شود یکی از مقامات کشور، عملی را مرتکب شدند که در شان نظام نبود و برای کشور هزینه های زیادی وارد کرد ولی به خوبی مشاهده کردید که بعد از گرفتن سلفی ذلت برخی نمایندگان مجلس؛ با شهادت شهید محسن حججی و به اسارت گرفته شدن این شهید بزرگوار، شبکه های اجتماعی عکس شهید را به نام سلفی عزت منتشر کردند و این مایه افتخار است که بچه های پاک ما برای ایستادن در مقابل دشمن تا هلاکت کامل دشمنان از پای نخواهند نشست.

*چه صحبتی با خانواده شهید دارید؟

از خدا می خواهیم که عنایتی ویژه کند و پیکر مطهر شهید محسن حججی تا عرفه به کشور برگردد، طبق وعده ای که خودش به خانواده داده بود.

مادر شهید حججی، به شهدای غواص تمسک پیدا کرد تا امروز زینب وار و صبورانه روایت اسارت و شهادت فرزند را برای همه زنان کشور اسلامی بازگو کند و بگوید برای دفاع از حریم اسلام باید از سرگذشت.

درسی که شهید حججی به ما داد، این بود که هر روز محکم تر در مسیر ولایت فقیه قدم بگذاریم و نگذاریم دشمنان گستاخ تر از دیروز شوند. قطعا خون شهدا، بیداری زیادی در جوانان به وجود می آورد که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.