1398-02-12 12:02
1708
0
62954
خبر خوش شهردار علی آباد کتول به شهروندان؛

افزایش 31درصدی بودجه شهرداری در سال 98/ شهر علی آباد کتول امسال زیباتر می شود

شهردار علی آباد کتول از افزایش حدود 31 درصدی بودجه شهرداری این شهر خبر داد و گفت: رنگ آمیزی، نقاشی دیواری و زیبا سازی فضای شهری در دستور کار سال 98 شهرداری قرار دارد و اجرای آن را به طور جدی دنبال می کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ ابوذر اسفندیاری در دومین نشست خود با خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در آخرین روزهای سال 97 و اولین روزهای امسال، اظهار کرد: سیل اخیر در بحث مدیریت بحران و مقابله با سیل تلنگری بود تا ضعف های خود را برای پیشگیری از تکرار اینگونه حوادث رفع کنیم.

وی در ادامه از تحقق بودجه 17 میلیارد و 544 میلیون تومانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 97 اعتبار 14 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده بود که خوشبختانه علاوه بر تحقق این مبلغ با رشد حدود 21 درصدی، 3 میلیارد تومان هم افزایش عملکرد داشتیم که بر اساس آن، سهم بودجه عمرانی 54 درصد، بودجه جاری 46 درصد بود.

شهردار علی آباد کتول تصریح کرد: میزان بدهی شهرداری علی آباد کتول نیز تا پایان سال گذشته، 2 میلیارد و 500 میلیارد تومان است که حدود 14 درصد بودجه ی سال 97 است، به طوری که این مبلغ کمترین بدهی در چند سال اخیر شهرداری این شهر محسوب می شود.

shahrdar1

تصویب بودجه 19 میلیاردی شهرداری در سال 98

اسفندیاری در ادامه از تصویب بودجه 19 میلیارد تومانی برای سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به بودجه 14 میلیارد و 500 میلیون تومانی سال گذشته، در بودجه امسال 31 درصد رشد داریم.

شهردار علی آباد کتول در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر توازن خدمات در همه ی قسمت های شهر، به تشریح فعالیت های شهرداری در حوزه های مختلف پرداخت و لایروبی کانال مسکن مهر الازمن تا نوده کتول، ساخت دیواره سنگی، بلوار، جداول و آسفالت در بخش های مختلف شهر علی آبادکتول و سرپوشیده کردن جداول فاضلاب از میدان ولایت تا چهارراه جنگلده را از جمله فعالیت های شهرداری در حوزه عمران و شهرسازی برشمرد.

بیمه 10 هزار واحد مسکونی در علی آباد کتول توسط شهرداری

وی افزود: در سال گذشته 10 هزار واحد مسکونی شهروندان به صورت بی نام توسط شهرداری بیمه شد که تا سقف 10 ملیون تومان برای مسکن و 5 میلیون تومان اساسیه منزل تعهد دارد.

اسفندیاری واگذاری خدمات شهری به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: ماشین های مکانیزه این بخش از اول مهرماه سال گذشته وارد فضای شهری علی آباد کتول شد و با ایجاد امکان شستشوی مخازن زباله و بلوار شویی کمک زیادی به بهبود وضعیت شهر در این زمینه شد.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارتباط چهره به چهره با شهروندان و آگاهی از مشکلات، نظرات و پیشنهادات آن ها، گفت: طرح محله گردی را سال گذشته به همراه اعضای شورای شهر در مساجد چندین محله اجرا کردیم که بازخورد خوبی داشت و توانستیم بسیاری از مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و حل کنیم.

شهردار علی آباد کتول پیاده رو سازی، اجرای فاز دوم جاده سلامت، کیفی سازی خدمات شهری و اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء را از جمله مهمترین برنامه های امسال شهرداری نام برد و افزود: نقاشی های دیواری و زیباسازی فضای شهری امسال به طور جدی در سطح شهر علی آباد کتول دنبال می شود.

shahrdar1

تدوین و چاپ کتاب خاطرات 114 رزمنده علی آباد کتول

اسفندیاری در ادامه همچنین از تاسیس خانه فرهنگ محلات جنگلده و خارکلاته در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته نیز خانه فرهنگ شهرداری علی آباد کتول در پارک انقلاب این شهر تاسیس شد و یکی از فعالیت های این خانه تدوین و چاپ خاطرات 114 رزمنده دوران دفاع مقدس بود که از آن رونمایی می شود.

شهردار علی آباد کتول در بخش پایانی این گفت و گو با اشاره به پروژه تله کابین در پارک جنگلی کبودوال گفت: در امر اجرای این پروژه تابع سازمان جنگل ها هستیم و یقیناً اجرای آن موجب ایجاد رو نق اشتغال می شود، اما در زمینه پارک جنگلی خواسته ما این است که در اختیار شهرداری باشد چرا که در حال حاضر شهروندان علی آبادی برای تردد و استفاده از این پارک پولی بابت عوارضی پرداخت نمی کنند، در حالی که اگر پارک به بخش خصوصی واگذار شود، دیگر چنین نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.