1397-09-17 07:17
1463
0
59351
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول:

دانشجو باید مطالبه گر باشد/ روز دانشجو نماد عدالتخواهی و استکبارستیزی است + تصاویر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول مطالبه گری را نخستین ویژگی دانشجوی موفق دانست و گفت: روز دانشجو نماد استقلال طلبی، عدالتخواهی و استکبارستیزی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ علیرضا اسفندیاری‌مقدم در مراسم گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو فرصت مغتنمی برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی همه ما دانشگاهیان است.

وی علم‌آموزی همراه با ایمان و بصیرت را وظیفه و رسالت اصلی دانشجویان دانست و گفت: روز دانشجو حاصل تلاش کسانی است که در تولید علم، معرفت و آگاهی‌بخشی به جامعه، سرآمد بودند.

اسفندیاری‌مقدم نخستین ویژگی یک دانشجو موفق را مطالبه‌گری عنوان و تصریح کرد: هرگاه دانشجویی مرا نقد کند می‌پذیرم؛ چرا که اگر نقد او مبتنی بر عقلانیت، انصاف و تحلیل باشد، راهگشا بوده و می‌تواند ما را به سوی جایگاه بهینه‌ای سوق دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص انتظارات ایشان از دانشجویان و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، خواستار این شد که دانشجویان با تمرین صبوری نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

اسفندیاری‌مقدم دانشجویان را قلب تپنده جامعه عنوان کرد و گفت: امروز نقش شما دانشجویان در تمامی ابعاد جامعه بسیار مهم و پررنگ است و از این رو باید به یک معرفت حداکثری دست یابید و به خاطر بسپارید که این جایگاه به رایگان به دست نیامده و باید نهایت صیانت را از آن داشته باشید.

وی بر حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و پرهیز از افراط و تفریط تاکید کرد و افزود: رسالت و وظیفه اصلی دانشجویان کسب علم و دانش در کنار افزایش ایمان و بصیرت است که در این راستا شما دانشجویان با کسب ایمان و علم در کنار هم به قله های دانش و معرفت خواهید رسید.

امنیت امروز کشور مدیون مطالبه‌گری شهدای ۱۶ آذر است

daneshjoo3

رییس کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آینده هر کشوری به دست جوانان دانشجو رقم می خورد، اظهار کرد: نقش دانشجو در تاریخ کشورمان همواره برجسته بوده و حضور پررنگ در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تشکیل بسیج و مشارکت در حرکت شتابان علمی کشور از جمله نمونه‌های آن است.

علیرضا مزیدی با بیان حدیثی از امام جعفر صادق بر شایسته‌گزینی درست در انتخاب هر چیزی تأکید و خاطرنشان کرد: اگر انتخاب، انتخاب ناسالمی باشد جامعه هر چقدر مستحکم باشد باز هم فرو خواهد پاشید؛ اما اگر انتخاب درستی باشد رشد، توسعه و بالندگی را در مقیاسهای بزرگ و بزرگتری شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: فلسفه ۱۶ آذر مطالبه‌گری و استکبارستیزی است و این استکبارستیزی ملت ایران و دانشجویان بود که امنیت ملی امروز کشور ما را رقم زد و بدانید که اگر رشادت رزمندگان و آزادگان نبود امروز این امنیت برای ما حاصل نشده بود.

مزیدی با بیان این مطلب که دانشجویان باید همیشه نسبت به دخالت‌های استکبار در امور کشورمان حساس و نسبت به مسائل پیرامونشان هوشیار باشند، افزود: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند در هر گوشه و برهه از تاریخ انقلاب اسلامی و مبارزات ملت ایران نقش دانشجویان کمرنگ بوده است؛ بلکه جایگاه ویژه دانشجوی مبارز و مؤمن ما همیشه در میان ملت عزیزمان مشهود است.

وی گفت: مقایسه اجمالی آمار دانشجویان قبل و بعد از انقلاب این رشد کمی و کیفی را به وفور نشان می‌دهد به‌طوری که قبل از انقلاب تعداد دانشجوهای دانشگاه‌های سراسر ایران به ۱۰۰ هزار نفر نمی‌رسید؛ اما امروز بالغ بر ۳ میلیون نفر به‌عنوان دانشجو در دانشگاه‌های ما به درس و تحصیل مشغول‌ هستند.

این استاد دانشگاه دانشجو را مطالبه‌گر و به‌دنبال شناسایی حقیقت معرفی و تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول باید کرسی میز دانشجو برای مطالبه‌گری احیا شده و هر ماه به‌طور منظم این کرسی تشکیل شود و دانشجویان از مسئولین مطالبه‌گری کنند چراکه دانشجو با مطالبه‌گری می‌تواند حیات داشته باشد.

وی استبدادستیزی، عدالت‌ورزی و پرسشگری را سه عنصر اصلی در دانشجویان برشمرد و گفت: شما دانشجویان باید فردا پاسدار ارزش‌های انقلاب باشید و پرچمی که در چهار دهه گذشته به دست ما سپرده شد به دست صاحب اصلی آن بسپارید؛ پس باید در همه حال هوشیار بوده و درست انتخاب کنید.

قرائت بیانیه پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، اهدای جوایز و لوح سپاس به دانشجویان برتر علمی گروه‌های آموزشی، اجرای موسیقی، پخش نماهنگ تصویری و اهدای جوایز به دانشجویان حاضر به قید قرعه از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

daneshjoo1

daneshjoo1

daneshjoo1

daneshjoo1

daneshjoo1

daneshjoo1

daneshjoo1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.