1396-09-15 08:10
1584
0
47462
با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان انجام شد؛

آیین رونمایی از ثبت ملی سه اثر تاریخی و فرهنگی رامیان + تصاویر

آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران، مراسم سنتی حنابندان و دوتار قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، آیین رونمایی از لوح های ثبتی قلعه میران، مراسم سنتی حنابندان و دوتار قوم قزلباش شهرستان رامیان در فهرست آثار ملی کشور با حضور صادقلو فرماندارشهرستان، ابراهیمی نماینده مردم شهرستانهای رامیان و آزادشهر درمجلس شورای اسلامی، مرگدری مشاور استاندار، حجت الاسلام طاهری امام جمعه، کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی و مسئولین دستگاه های اجرایی، خانواده شهدا و جمعی از مردم فرهنگ دوست این شهرستان در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان برگزار شد.

جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان ضمن تبریک ایام پرخیر و برکت ربیع الاول و ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: دشنان اسلام همیشه سعی داشتند از اختلافات مذهبی در بین مسلمانان سوءاستفاده کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام از همین اختلافات مذهبی و با حمایت از گروههای تکفیری و تروریستی داعش، القاعده و دیگر گروهگ های منافقین را بوجود بیاورند و اختلاف را به جان کشورهای اسلامی پیرامون از جمله سوریه، عراق، افغانستان، یمن و ... بیاندازند لذا با توجه به شناخت امام راحل از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از حیله و نیرنگ دشمنان اسلام 12 الی 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت بین مسلمانان نامگذاری کردند.

صادقلو با اشاره به اینکه استان گلستان رنگین کمان اقوام و یک ایران کوچو است، افزود:  مقام معظم رهبری نیز در دیدار مربوط به اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان اوحدت اقوام و مذاهب منطقه را یک نمونه ملی و جهانی اعلام کردند و شهرستان رامیان هم به دلیل تنوع خاص قومیتی و تکثر اقوام خوشبختانه هیچ گونه مشکل امنیتی در بین اقوام و مذاهب نداریم.

وی تصریح کرد: آئین رونمایی از لوح ثبتی قلعه میران به عنوان یک میراث تاریخی و کشوری ثبت شده است و می توان به عنوان نماد سخت کوشی مردمان شهرستان رامیان از دیرباز مطرح کرد.

فرماندار شهرستان رامیان با بیان اینکه این شهرستان از میراث ملموس و ناملموس بسیاری بهره مند است، گفت: در آثار طبیعی نیز توانسته ایم آبشار شیرآباد شهر خان ببین، گل رامیان، آبشارهای شفیع آباد را به ثبت برسانیم و در تلاشیم جشنواره توت فرنگی شفیع آباد را هم در آثار ملی بگنجانیم.

وی تصریح کرد: ثبت لوح آئین ساخت دوتار قزلباش هم از میراث فرهنگی و هنری این شهرستان است.

وی در مورد آئین جشن حنابندان قوم قزلباش در شهرستان خاطرنشان کرد: این آیین از دیرباز در بین مردمان این شهر رایج بوده و می توان به عنوان یک میراث فرهنگی مهم و با ارزش از آن یاد کرد.

وی گفت: مراسم سیه زنی کمر به کمر در روز عاشورا نیز از آثار به ثبت رسیده است.

در پایان از عوامل اجرایی در ثبت این آثار و اعضای شورای شهر رامیان در دوره چهارم تقدیر شد.

aiinsabtmeli1

aiinsabtmeli2

aiinsabtmeli3

aiinsabtmeli4

aiinsabtmeli5

aiinsabtmeli6

aiinsabtmeli7

aiinsabtmeli8

aiinsabtmeli9

aiinsabtmeli10

aiinsabtmeli11

aiinsabtmeli12

aiinsabtmeli13

aiinsabtmeli14

aiinsabtmeli15

aiinsabtmeli16

aiinsabtmeli17

aiinsabtmeli18

aiinsabtmeli19

aiinsabtmeli20

aiinsabtmeli21

aiinsabtmeli22

aiinsabtmeli23

aiinsabtmeli24

aiinsabtmeli25

aiinsabtmeli26

aiinsabtmeli27

aiinsabtmeli28

aiinsabtmeli29

aiinsabtmeli30

aiinsabtmeli31

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.