1397-10-12 11:02
1033
0
60064
رئیس دانشگاه آزاد بندرگز:

سکوت و لغزش خواص موجب شکل‌گیری فتنه ۸۸ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز گفت: چهره‌های خواص جامعه نقش موثری در جریان ایجاد فتنه ۸۸ داشتند.

به گزارش گلستان ما، مجید محمدنژاد در نشست بصیرتی حماسه ۹ دی در جمع استادان و کارکنان واحد بندرگز گفت: حماسه بزرگ ۹ دی به‌عنوان برگی درخشان و ماندگار در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی ایران خواهد درخشید.

وی فتنه ۸۸ را حاصل انحراف برخی خواص از مسیر انقلاب اسلامی ایران دانست که این فتنه عده‌ای از مردم را گمراه کرد و موجب خسارت قابل‌توجهی به کشور شد و دست بسیاری از دشمنان داخلی را که دست در دست دشمن گذاشته بودند، رسوا کرد.

عضو هیئت‌علمی واحد بندرگز تصریح کرد: شهرآشوب سال ۸۸ به‌خوبی نشان داد که چگونه برخی از خواص، به دلیل دنیاطلبی و انحراف از مبانی جمهوری اسلامی، در موقع لزوم وارد معرکه نشده و سکوت کردند و آن‌چنان‌که باید عمل نکردند تا این‌چنین کشور وارد فضای ملتهب و آشوب و قلب بسیاری از مردم مؤمن و انقلابی کشور جریحه‌دار شود.

رئیس واحد بندرگز افزود: القای دروغ‌گو بودن نظام و مسئولان در ذهن مردم، تأکید بر انجام گسترده تقلب در جریان انتخابات و تلاش برای ابطال انتخابات، برنامه‌ریزی جهت انتخابات مجدد بدون حضور شورای نگهبان و وزارت کشور از جمله اهداف سران فتنه ۸۸ بود که با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و بصیرت انقلابی مردم ایران اسلامی با شکست مواجه شد.

محمدنژاد در ادامه به نقش خواص در شکل‌گیری حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: نقش خواص در طول تاریخ همواره بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و موضع‌گیری و جهت‌دهی این قشر از جامعه در حوادث تاریخی بسیار مؤثر بوده است و این حب دنیا و لغزش خواص کوفه از قبیل قاضی شریح در سال ۶۱ بود که عامل اصلی شکل‌گیری حادثه عاشورا شد.

رئیس واحد بندرگز به حوادث کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و هم‌جوار ایران هم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهد ناامنی‌ها و جنگ‌های مختلف در کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس هستیم که آرامش و امنیت را از مردم کشورها سلب کرده است و آرامش، امنیت، قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا حاصل رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، خون شهدا و وحدت و اتحاد و همدلی مردم است.

محمدنژاد پیشرفت‌های علمی ایران را در دنیا بی‌نظیر خواند و گفت: امروز با تلاش و کوشش دانشمندان جوان و انقلابی و به برکت خون دانشمندان شهید هسته‌ای، جمهوری اسلامی توانسته جزو برترین و پرقدرت‌ترین کشورهای دنیا در زمینه‌های علمی، پزشکی، هسته‌ای و فن‌آوری قرار گیرد و با وجود تحریم‌های مختلفی که علیه کشور جمهوری اسلامی است تعجب و شگفتی کشورهای غربی را در پی داشته باشد./ آنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.