1397-03-02 16:57
1037
0
53670
عدم خریداری محصولاتی که با توصیه جهاد کشاورزی کاشته شده است؛

بی‎تدبیری برای دریافت محصولات کلزاکاران بندرگز

در شهرستان بندرگز کلزاکاران با عدم دریافت محصولشان در مراکز خرید مواجه شدند ، محصولاتی که با توصیه جهاد کشاورزی و به امید خرید تضمینی کاشته اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، اداره کل غله استان گلستان برای خرید دانه های روغنی مخصوصا کلزا، سازمان تعاون روستایی استان را به عنوان مباشر خرید از کشاورزان در سال 97 منصوب نموده اند .

سازمان تعاون روستایی با توجه به اطلاعاتی که جهاد کشاورزی استان مبنی بر تولید سال و تولید محصول کلزا در مناطق جمع بندی می کنند باید فضای لازم را پیش بینی و مراکز مورد نیاز را محیا کنند تا کشاورزان برای تحویل با مشکل مواجه نشوند.

در شهرستان بندرگز به دلیل کمبود فضا برای تحویل محصول کشاورزان زیادی در مواجهه با شرکت تعاونی دهقان گزغربی و عادل گلفرا به در بسته خوردند و مشکل عدم دریافت کلزا را دارند.

شواهد حاکی است ، وسایل جابه جایی محصولات از مراکز خرید به کارخانجات روغن کشی به اندازه کافی نبوده و به همین دلیل برای جابه جایی به مشکل برخوردند و در انبارها جایی برای کلزا های تازه برداشت شده وجود ندارد ،

از سویی مسوولان مراکز خرید نیز باهراس از اینکه محصولات از قبل خریداری شده در انبار ها خراب نشوند و  کلزاهایی که خریداری شده نیز در زمان 48 ساعت تخلیه نشوند هم فاصد می شوند از دریافت کلزاهای برداشت روز خودداری می کنند.

در کنار تلاش فعلی بعضی نهاد ها برای رفع این مشکل امیدواریم دیگر مسئولان نیز تدبیرهای لازم وضروری را برای رفع این مشکلات زیانبار وجلوگیری از هدررفت دسترنج کشاورزان را انجام دهند

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.