1396-10-02 17:59
1488
0
48181
رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بندرگز خبر داد؛

ثبت ملی 9 اثر تاریخی و بومی بندرگز

رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بندرگز از ثبت 9 اثر تاریخی شهرستان بندرگز در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره، طاها عسگری رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره با عنوان این خبر اظهار داشت: از سال 1305 تا سال 1394، 17 اثر از شهرستان بندرگز در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده بود.

وی افزود : از سال 94 تا کنون با پیگیری های انجام شده 9 اثر تاریخی و بومی شهرستان بندرگز به این لیست اضافه شده است که شامل : کافر تپه وطنا، شیشار تپه باغو، خانه درویشی بندرگز، قلعه ملامن استون اباد، مزرعه نوده نوکنده، کافرتچه لیوان شرقی، آیین قوم بنی اسد، حلوا گردویی بندرگز  می باشد.

وی ادامه داد : همچنین 7 اثر تاریخی و بومی دیگر چون درخت 800 ساله چنار سرطاق، درختان شمشاد (آخرین ذخیره کاه شمشاد جنگل هیرکان) و ... نیز در لیست انتظار ثبت قرار دارند.

افتتاح 3 طرح گردشگری شهرستان بندرگز در دهه فجر

رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بندرگز گفت: 3 طرح گردشگری در شهرستان بندرگز در حال اجرا است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

عسگری افزود: سه طرح گردشگری و بوم گردی پروژه گردشگری "گلستان خزر" که شامل  یک هتل 3 ستاره، دوسالن مجالس، سفره خانه سنتی، رستوران بین راهی، 12 سوییت اقامتی  و 13 مغازه تجاری می باشد، دفتر خدمات هواپیمایی " یاس " با اشتغالزایی 4 نفر  و پروژه اقامتگاه بوم گردی در روستای لیوان شرقی با اعتبار بالغ بر 4 میلیار ریال در دهه فجر شهرستان بندرگز افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهروندان و روستا نشینان منطقه نیز می توانند با هماهنگی با اداره گردشگری و میراث فرهنگی با اجرای فضایی بومی و سنتی از تسهیلات رونق اقتصاد بوم گردی و گردشگری استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.