1398-05-15 17:36
1405
0
64835
فرمانده سپاه آزادشهر:

امید بخشی به جامعه یکی از رسالت های خبرنگاران است/ واقعه غدیر در آزادشهر بازسازی می شود

فرمانده سپاه آزادشهر در نشست خبری با خبرنگاران آزادشهر گفت: از ویژگیهای خبرنگاری که در قرآن به آن اشاره شده می شود به حق‌گرایی ، لزوم تحقیق در اخبار، ننوشتن خبر لغو و بیهوده، کارشناسی کردن خبر، عدم پخش اخبار ناامید کننده و دلهره آور، عدم توهین در خبر و ... می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، سرهنگ محمود علیخانی فرمانده سپاه آزادشهر در نشست خبری با خبرنگاران آزادشهر که به مناسبت هفته خبر وخبرنگار در سالن جلسات سپاه آزادشهر برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگارانبازوی اطلاع رسانی جامعه می باشند و نقش مهم و باور نکردنی در اطلاع رسانی دارند.

وی افزود: خبرنگاران باید واقع گرا و جامع نگر باشند و در کار خبرنگاری اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.

سرهنگ علیخانی تصریح کرد: رسالت خبرنگاری تنها در نوشتن و عکاسی و تصویر برداری نیست. بلکه امید بخشیدن به جامعه یکی از رسالتهای بزرگ خبرنگاران است. والا اگر قرار باشد خبرنگاران داخلی هم مانند خبرنگاران خارجی بذر ناامیدی در جامعه بپاشند، تلاشهای ما آب در هاون کوبیدن است.

IMG 6605

فرمانده سپاه آزادشهر بیان کرد: در جایی مطالبی از آقای قرائتی خواندم که در آن رسالتهای خبرنگاری را از دیدگاه قران بیان کرده بود . بنده چند نمونه از آنها را برای شما بیان کنم.

وی گفت: در قران ۳۰ الی ۴۰ آیه قرآن وجود دارد که درباره خبر و رسالت خبری است. در آیه ۷۹ سوره بقره می خوانیم (فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَـذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِيَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا يَكْسِبُونَ)
پس وای بر آنهایی که کتاب را خود به دست خود می نویسند و تا سودی اندک برند، می گویند که از جانب خدا نازل شده پس وای بر آنها بدانچه نوشتند و وای بر آنها از سودی که می برند.

سرهنگ علیخانی خاطرنشان کرد: این آیه هم رسالت خبری را مشخص می کند و هم چشم انداز کاری و خروجی آن را نشان می دهد. در این آیه سه ویل (وای) آمده که شامل کسانی می شود که قلمشان کج می رود و حقیقت را نمی نویسند.

فرمانده سپاه آزادشهر در ادامه اظهار کرد: از ویژگیهای خبرنگاری که در قرآن به آن اشاره شده می شود به حق‌گرایی ، لزوم تحقیق در اخبار، ننوشتن خبر لغو و بیهوده، کارشناسی کردن خبر، عدم پخش اخبار ناامید کننده و دلهره آور، عدم توهین در خبر و ... اشاره کرد.

وی در ادامه سخنانش به ماموریتهای سپاه پاسداران اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریتهای متنوع، متکسر و گسترده‌ای در موضوعات مختلف از جمله مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و ... دارد که همه‌ي انها با معیار قانون و ولایتمداری انجام می شود.

سرهنگ علیخانی افزود: در راستای ماموریتهای فرهنگی و اجتماعی سپاه، بازسازی واقعه غدیر خم در ۱۲۴ شهرستان کشور برگزار می شود که از این بین، ۲۵ شهرستان با جمعیت حداکثری اهل سنت می‌باشند.

IMG 6606

فرمانده سپاه آزادشهر تصریح کرد: در استان گلستان هم ۸ شهرستان بازسازی واقعه غدیر را اجرا خواهد کرد که شهرستان آزادشهر نیز یکی از آن شهرستانها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته شهرستان آزادشهر در سال ۱۳۹۱ نیز واقعه غدیر را بازسازی کرده بود و اولین شهرستان استان در خصوص اجرای این برنامه می باشد.

سرهنگ علیخانی گفت: جشن بزرگ عید غدیر با موضوع بازسازی واقعه غدیر خم با محوریت ستاد مردمی برگزار خواهد شد. مقرر شده در این روز هیئتها موکبهای خود را در مسیر برپا کرده و از مردم پذیرایی کنند.

فرمانده سپاه آزادشهر خاطرنشان کرد: برای بازسازی این واقعه با آقای بصیر از کارگردانهای توانمند استان صحبت شده است و بازیگران در حال تمرین نقشهای خود می باشند. لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود که از کارگردان بومی استفاده وشد اما قیمت پیشنهادی بسیار بالا بود و این موضوع باعث شد که از کارگردانی ساکن گرگان برای بازسازی این واقعه استفاده کنیم.

وی در پایان ضمن معرفی علی اصغر جفایی به عنوان مسئول بسیج رسانه شهرستان آزادشهر برای خبرنگاران و مسئول بسیج رسانه آرزوی موفقیت و سعادت کرد.

IMG 6615

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.