1396-05-26 17:57
1842
0
42844

دستگیری متخلف زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب در گمیشان + عکس

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت یک نفر از متخلفان صید پرندگان شکاری در زیستگاه های مرزی شهرستان گمیشان به دام محیطبانان افتاد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، این متخلف در حال رصد و رهگیری پرندگان شکاری بود که با هوشباری مامورین قبل از هر گونه اقدام به صید دستگیر شد.

وی اضافه کرد: با ورود به دوره زمانی اوج فعالیت متخلفان و ورود پرندگان شکاری به حوزه شهرستان های ترکمن و گمیشان، محیط زیست نیز افزایش کمی و کیفی گشت های کنترلی و بازدارنده را در دستور کار قرار داد و تمامی پرسنل اجرایی و ستادی محیط زیست برای مقابله با متخلفان بسیج شده اند.

به گفته وی؛ گشت ها اغلب از بامداد و حوالی پنج صبح آغاز و در حوزه زیستگاه های تالاب بین المللی گمیشان و منطقه شکار ممنوع صوفی کم و سایر زیستگاه های غرب گلستان انجام می شود.

بیانی ادامه داد: از متخلف دستگیر شده تعداد سه قطعه پرنده طعمه ، یک دستگاه موتورسیکلت 200 سی سی پرقدرت، 3عدد تله و شبچه مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

گلستان از جمله معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است، به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد و ولد دارند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.