1393-12-23 18:30
3933
2
11875
شیخ فضیلت در گفتگو با یک سایت محلی ؛

برگزاری نمایشگاه کتاب 100% غلط است / بجز برگزاری موسیقی کارهای دیگری هم کردیم / انتقاد 8 ماهه از ما کودکانه بود!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در بعضی از رسانه ها با بی اطلاعی کامل گفته شده است «چه معنا دارد که فرهنگ و ارشاد میلیاردها برای موسیقی هزینه کند» در حالیکه این بنده خدا خبر ندارد که تنها جایی که فرهنگ و ارشاد هزینه نمی کند حوزه موسیقی است.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام «علی اصغر فضیلت» در گفت و گو با سایت محلی گل رامیان در خصوص انتقادهای جاری از وزارت، این انتقادات را بی مبنا دانست و در بدون دادن نمره ای خاص به عملکرد این وزارتخانه، آن را قابل دفاع توصیف کرد‬‎.

وی اظهار کرد: هر دولتی با یک شعار می آید و فکر می کنم این دولت در حوزه فرهنگ به شعار خود عمل کرده است.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به  سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: تلاش دولت این است که افراط و تفریط نداشته باشد اگر چه کم لطفی هایی نسب به رویکرد دولت است و سیاه نمایی هایی اتفاق می افتد.

سیاست دولت در حوزه فرهنگ تمرکززدایی است

وی در خصوص سیاست دولت در حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد: تمرکززدایی را به شدت پیگیر هستند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توزیع اعتبارات با اشاره به گفته وزیر که مبنا بر تمرکززدایی است وبرای همه است افزود: عملیاتی کردن آن سخت است و حتی معاونین وزیر ممکن است که مقاومت کنند و قطعا تغییر یک رویه با مقاومت همراه و زمان بر است.

وی در خصوص پروژه های عمرانی در فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: سال گذشته 100 درصد اعتبار تخصیص گرفتیم که در بهترین شرایط دولت گذشته این چنین اتفاقی رخ نداده است ولی در بدترین شرایط که در منابع دولت تاثیر منفی دارد علی ایحال در حوزه عمرانی تملک سرمایه ای به خوبی اتفاق افتاد.

مبنایی، در انتقادها نیست

وی گفت: اگر انتقادها برای دولت مبنایی و منطقی باشد در آن صورت دولت موفق نبوده ولی مبنایی در انتقادها نیست.

فضیلت با بیان اینکه دولت در حوزه فرهنگ و هنر موفق بوده است، عنوان کرد: امیدی در حوزه اصحاب هنر ایجاد شده است و بر همین اساس بعضی ها نمی خواهند این موفقیت را برتابند.

در انتصابات یک مدیر باید از هفت خوان رستم در وزارتخانه عبور کند

وی با بیان این مطلب که اساسا به حوزه هنر نسبت به دیگر حوزه ها تخصصی نمی بینند، افزود : در انتصابات یک مدیر باید از هفت خوان رستم در وزارتخانه عبور کند تا چینش رفاقتی، سیاسی و صرف معرفی افراد ذی نفوذ نباشد.

این مسئول گفت: وزیر و افراد وزارتخانه در این حوزه می خواهند برنامه محور حرکت کنند اگر چه برنامه ها اعتبار محور باشد و باید اول اعتبار برنامه ای تعیین و بعد اجرا شود و نیز در این حوزه باید شفاف سازی ایجاد شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب صددرصد غلط است

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب صددرصد غلط است چون با سیاستهای کلان دولت سازگار نیست.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد گلستان افزود: همه دولتها بعد از انقلاب رویکرد کاهش تصدی داشتند در صورتیکه اکنون دولتی برگزار می شود و به رویکرد آمارگرایی و آمارپرستی مبتلا شدیم.

وی بااشاره به اینکه  امسال به دو دلیل نمایشگاه کتاب برگزار نشد، افزود: به علت بدهی به محل برگزاری نمایشگاه دائمی نتوانستیم آن محل را در اختیار داشته باشیم لذا مصلی را برای مکان جدید انتخاب کردیم که ان هم با سفر ریاست جمهوری به گلستان برخورد کرد.

نظر مدیر کل ارشاد گلستان به انتقاد یک رسانه به عملکردش

فضیلت در خصوص انتقاد رسانه استانی به عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: در بعضی از رسانه ها با بی اطلاعی کامل گفته شده است «چه معنا دارد که فرهنگ و ارشاد میلیاردها برای موسیقی هزینه کند» در حالیکه این بنده خدا خبر ندارد که تنها جایی که فرهنگ و ارشاد هزینه نمی کند حوزه موسیقی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی و قضاوتها منطقی باشد و مبنا داشته باشد، افزود: یک سایت غیرمجاز 8 سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد گلستان را با 8 ماه حاضر مقایسه کرده و با یک نگاه کودکانه انتقاد کرده است.

وی در خصوص انتقاد یکی از سایتهای خبری در رابطه با عملکرد ارشاد استان گلستان که در این هشت ماهه فقط موسیقی اجرا شده است، گفت: علاوه بر موسیقی موارد دیگر هم داشته و لذا ارزش پاسخ دادن هم ندارد به دلیل اینکه به حاشیه کشاندن مدیران پشت صحنه رقم می خورد و باید مدیران باشند و در حد گذرا پاسخ دهند.

فعال سازی و احیای انجمن ها و گروههای فرهنگی و هنری

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مهم ترین برنامه ای که در زمینه فرهنگ برای سال جدید دارید، خاطرنشان کرد : فعال سازی و احیای انجمن ها و گروههای فرهنگی و هنری به عنوان یک کار بنیادین برای کار فرهنگی و هنری است . اگر این گروهها پویا نباشند فعالیت های پویای ندارند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

نقدی بر عملکرد 8 ماهه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان / ارشادی که نیاز به ارشاد دارد !

فیلتر شدن سایت "گلستان ما" در اداره کل آزادی بیان استان گلستان !

منتقدین مغرض از بحث فقهی دفع افسد به فاسد بی اطلاعند / رابطه ام با خبرنگاران عالی است / ارشاد را ارشادی ها اداره خواهند کرد

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ناشناس

سلامآقای فضیلت راست میگه!البته چون ایشون به خاطر رابطه عالی که با خبرنگاران دارند! فقط یک نشست مطبوعاتی داشتند نتونستن کارهای دیگه ای که غیر از برگزاری کنسرت بوده رو اطلاع رسانی کنند. البته ادبیات آقای فضیلت همینه و نمیشه توقع بیشتری داشت. یک مدیر فرهنگی و ایضاً یک شخصیت روحانی جلوی یک مهمان خارجی اون هم به یک خبرنگار برگرده بگه " تا الان برات بادمجون واکس می زدم" دیگه تا آخرش رو بخونین. متأسفانه آقای فضیلت منتقدان را با بدترین نوع ادبیات مخاطب قرار میده و این برای هر مدیر فرهنگی بسیار تأسف آوره.

0
0
پاسخ
1393-12-23 09:21
فرهنگی

این نوشته های شما تاسف آوره تر است شما از جماه کسانی هستی که چیزی گیرت نیامدهنه که شما آخر فرهنگی هستی که بدنبال ایراد دیگرانیهیچ کسی معصوم نیست همه ممکنه اشتباه بکنند فقط دنبال حاشیه نباش برو زندگیتو بکن و بگذار مدیران این نظام کار خودشان را بکنند قطعا همه در کارشان ایراد و اشکال است زیاد به خودت فشار نیارتو منتقد نیستی تو مخربی برو استانداری شکایت کن هانی محمدی ادبیات به شما یاد میدهد

0
0
پاسخ
1393-12-24 21:39

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.