1396-02-14 05:07
1930
0
38605

جزئیات انفجار معدن زمستان یورت غربی آزادشهر

حدود ساعت ۱۱:۵۰ روز چهارشنبه معدن زمستان یورت غربی شهرستان آزادشهر منفجر شد و تعدادی از معدن کاران عزیز کشورمان در داخل معدن محبوس شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، با اعلام انفجار این معدن، تمامی مسئولین شهر اعم از فرمانداری، سپاه، نیروی انتظامی، اداره کار، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، ارتش و ... به سرعت به محل حادثه آمدند و شروع به کمک رسانی به حادثه دیدگان شدند.

این حادثه به این صورت اتفاق می افتد که ابتدا نشت زیاد گاز متان، موتور دیزلی داخل معدن را خاموش می کند و از آنجا که گاز متان بو ندارد کارگران متوجه نشت آن نمی شوند و با باتری سعی در روشن کردن موتور می کنند که ناگهان انفجار رخ می دهد.

1

متاسفانه در هنگام انفجار، و نشت گاز تعدادی از معدن کاران در انتهای تونل مشغول کار بوده اند. با گفتگو با کارگران معدن متوجه شدیم که عمق معدن از ۱۰۰۰ متر بیشتر است و برخی ها عمق معدن را تا ۱۸۰۰ متر نیز را به ما اعلام کرده اند.

اطلاعات متنوعی از تعداد کارگران محبوس شده به ما داده شده است، از ۲۴ نفر گرفته تا ۳۲ و ۴۰ نفر، یکی از معدنکاران نیز تعداد  افراد را ۴۳ نفر اعلام کرد که صحت ادعای او هنوز مورد تایید مراجع ذی صلاح قرار نگرفته است. از آنجا که این معدن در دست بخش خصوصی بوده است و آنها هم اطلاعات دقیقی در مورد این مسائل نمی دهند، گمانه زنی ها درباره عمق و تعداد کارگران متفاوت است.

برخی از کارگران مدعی شدند که در این معدن بصورت مدار بسته کار می کردند و این یعنی اینکه در مسیر تونل و در سقف تونل هیچ دریچه هواکشی تعبیه نشده است.

2

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما، تعدادی از معدنکاران بعد از حادثه برای کمک به همکاران خود به داخل معدن رفتند، اما به دلیل اینکه در ابتدا کپسول اکسیژن مدار بسته تنفسی نداشتند بعد از طی مسافتی ۵۰۰ متری دچار گاز گرفتگی می شدند در داخل تونل می افتادند.

همانطور که در خبرهای گذشته اعلام کرده بودیم این معدن د از لحاظ شرایط ایمنی در وضع استانداردی قرار نداشته است. لینک خبر قبلی 

بعد از آمدن معدنکاران حرفه ای از معادن اطراف، با همکاری آتش نشانی و هلال احمر افرادی را که برای کمک رفته بودند و دچار گاز گرفتگی شده بودند را از داخل تونل بیرون آوردند. تعداد افرادی که برای کمک رفتند و دچار حادثه شدند ۶۵نفر بود که ۲۶ نفر آنها به اورژانس برده شدند و ۳۹ نفر دیگر سرپایی و با گرفتن اکسیژن درمان شدند.

لازم به ذکر است که طبق اطلاعات بدست آمده حال این عزیزان خوب می باشد و مشکل خاصی برای آنها پیش نیامده است.

9

در خصوص افراد محبوس شده در انتهای تونل نیز باید گفت، طبق سخنان مطرح شده از طرف مسئولان به علت ازدیاد گاز داخل تونل دسترسی به آنها در حال حاضر امکان پذیر نیست و مهندسین و نیرو های فنی با تزریق هوا به داخل تونل سعی در تهویه هوای آنجا دارند که تا کنون بیش از ۵۰۰ متر پیشروی داشته اند.

نکته قابل تامل این حادثه، حضور دوستان و اقوام محبوس شدگان و عملیات های انفرادی افراد بود که باعث می شد سرعت کمک رسانی به شدت کند شده و بسیاری از انرژی امدادگران صرف نجات آنها و دور کردن افراد از اطراف دهنه تونل شود.

در این حادثه تمامی ماشینهای اورژانس منطقه از جمله ماشینهای اورژانس ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به کمک مصدومین آمدند و خوشبختانه در این مورد و در خصوص وجود کادر پزشکی کار امد دغدغه ای وجود نداشت.

3

خبرهای تکمیلی و تایید شده بزودی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

4

6

7

8

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.