1393-10-30 10:13
2327
0
9173
صبح امروز منتشر شد:

بیانیه بسیج رسانه استان گلستان در محکومیت اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی

در پی توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، بسیج رسانه استان گلستان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گلستان ما : در این بیانیه آمده است :

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان گلستان

در محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی‌ابدو فرانسوی در توهین به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌

«يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ‌ »

(مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش اُفتد نور خود را كامل خواهدگردانيد.)

﴿سوره الصف‏،آیه 8

بار دیگر دست‌های دستگاه تبلیغاتی و پروپاگاندای جاهلیت مدرن از آستین کثیف یک نشریه فرانسوی بیرون آمد و با انتشار تصویری موهن از پیامبر رحمت و الگوی خوبی‌ها و پاکی‌ها امام المرسلین محمدابن عبدالله (ص) آن‌سوی دنیای منحط لیبرال دمکراسی را به نمایش گذاشته و احساسات امّت اسلام را جریحه‌دار نمود.

غول بی‌شاخ‌ودم رسانه‌ای غرب باید بداند که در بین تمام ادیان جهان، مسلمانان نسبت به قرآن و پیامبر (ص) غیرت و حساسیت خاصی دارند ولی آمریکا از این طریق به دنبال تضعیف این دین بزرگ الهی و ضایع کردن جایگاه آن در بین نسل جوان است تا بتوانند به خواسته‌های استعماری خود (به ابتذال کشیدن جوانان) جامه عمل بپوشانند. البتّه پشت پرده چنین اقداماتی صهیونیست کودک کش و همدستان آن‌ها است آن‌ها سعی دارند تا با انجام چنین اقداماتی چهره اسلام را در نزد جهانیان مخدوش کنند و تشکیل گروهک‌هایی همچون داعش نیز در همین راستا است.

هرچند این اقدام بی‌شرمانه نشریه موهن «شارلی‌ابدو» نوعی انتقام از داعش بود، امّا خود غربی‌ها می‌دانند داعش فقط بانام اسلام دست به چنین اقدامات وحشیانه‌ای می‌زند و همه می‌دانند در پشت پرده داعش و اقدامات آن، سیاستمداران غربی و اسرائیلی هستند و چنین اقداماتی از جانب مسلمانان و اسلام نمی‌باشد.

جوامع اسلامی به‌خوبی می‌دانند که یکی از برنامه‌هایی که غرب همواره در قبال دنیای اسلام داشته، ارائه تصویری نادرست از اسلام جهت ایجاد ترس و هراس در مردم جوامع غربی از دین خاتم بوده است و در این زمینه اقدامات بلند مدّتی را انجام داده است، ازجمله سرمایه‌گذاری بر گرایش‌های افراطی در دنیای اسلام و تأسیس گروه‌های افراطی که تنها از طریق کشتار اهداف خود را جلو می‌برند. نمونه این موضوع را می‌توان در مورد وهابیت، طالبان، القاعده و داعش مشاهده کرد. امروزه داعش نماد چنین برنامه‌ریزی غربی - صهیونیستی و همراهان مرتجع عربی آنان است و اقدامات تکفیری و وحشیانه این گروه سبب بهره‌برداری سوء غرب در جهت پروژه اسلام هراسی شده است.

برای تحلیل مختصر این حادثه کافی است زوایای مختلف این حادثه‌ بررسی شود،  مثلاً اینکه خبر قتل 12 ژورنالیست فرانسوی باعث به محاق رفتن قتل‌عام 2 هزار سیاه‌پوست بی‌گناه شد یا اینکه این مجلۀ فرانسوی پیش‌ازاین بارها به انتشار کاریکاتور پیامبراکرم (ص) اقدام کرده بود و مسائل دیگری ازاین‌دست که درجای خود بسیار مهم هستند، امّا نکتۀ مهم دیگر این است که تکفیری‌ها تا زمانی که کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) کشیده می‌شد، چنین اقدامی را علیه این مجله انجام نداده بودند و وقتی دست به انتقام‌گیری زدند که کاریکاتور سرکردۀ داعش در این نشریه منتشر شد. این پازل وقتی کامل‌تر شد که تکفیری‌ها در 21دی1393 یک مجلۀ آلمانی را به دلیل بازنشر کاریکاتور سرکردۀ داعش به آتش کشیدند.

بنابراین می‌توان حدس زد که اگرچه اعمالی ضد انسانی و ضد اسلامی بنام اسلام انجام می‌شود، امّا چندان درد دین در این میانه مطرح نیست، بلکه ستیزه جویی و حیوانیت عده‌ای، درحالی‌که پرچم اسلام را به دست دارند برای پیشبرد اهداف شیطانی خود دست به هر اقدامی می‌زنند، درواقع این‌گونه اقدامات فقط برای مبارزه با اسلام و ترس از گسترش و توسعه اسلام است.

دشمنان اسلام در برابر موج جهانی بیداری اسلامی احساس خطر می‌کنند، ازاین‌رو با اهانت به اشرف مخلوقات سعی دارند، عملی بازدارنده ایجاد کنند، امّا بازهم راه به‌جایی نمی‌برند و رسواتر از همیشه می‌شوند. دشمنان می‌خواهند اسلام و مسلمانان را به جریان کشتار در روزنامه فرانسوی وصل و این بیداری عظیمی را که در جنبش‌های اسلامی به وجود آمده را کمرنگ کرده و نادیده بگیرند

ما فعالان و صاحب‌نظران جامعه رسانه‌ای بسیج رسانه استان گلستان هم‌صدا با امّت اسلام در سراسر گیتی، این اقدام بی‌شرمانه دستگاه رسانه‌ای منحط و موهن غرب؛ (مجله فکاهی شارلی‌ابدو) را در اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم شأن اسلام حضرت محمد (ص)، به شدّت محکوم نموده و اعلام می‌داریم آنچه در این مجله روی‌داده توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان جهان می‌باشد و بر این نکته مهم و اساسی تأکیدمی‌کنیم که تنها راه مقابله با چنین اقدامات موهنی، انسجام و وحدت هر چه بیشتر بین مسلمانان، تأکید بر نقاط مشترک و پرهیز از هرگونه اقدام وحدت‌شکن از سوی تمام گروهای اسلامی و مسلمان درسراسرجهان است. و از همه رسانه های ایران اسلامی و جهان اسلام و آزادیخواه می‌خواهیم که در مواجهه با چنین طرح‌های شیطانی استکبار به سرکردگی صهیونیسم بین‌الملل و آمریکا سکوت نکرده و آرام ننشیند و رسالت رسانه‌ای و اسلامی خویش را به انجام رسانند.

همان‌گونه که اخیراً مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» هشدار دادند، تأکید می‌کنیم که در شرایط امروز جهان اسلام هرگونه موضع‌گیری و اقدام توسط هر گروه و جریان شیعی یا سنی که بر طبل تفرقه و درگیری بین گروههای مسلمان بکوبد دست در دست سرویس‌های جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی دارد و تمام مسلمانان راستین جهان ضمن اعلام انزجار از هر اقدام تروریستی در هر کشوری توسط هر جریانی، توهین به ساحت قدسی پیامبر رحمت و مهربانی اسلام را بر نخواهد تافت.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

30 دی ماه 1393

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.