1393-09-26 07:59
2039
3
7327
از پایان نامه های دانشگاهی تا پناه بردن به پژوهش های "سخنرانی محور"؛

رابطه مسئولین رامیانی با پژوهش چگونه است ؟ / خودشان پاسخ میدهند

شاید هیچوقت در اخبار رسمی نشنیده باشید که مسئولین رامیانی چه اندازه و تا کجا با کار پژوهش و تحقیق در ارتباط بوده اند و میزان علاقه شان به این حوزه تا چه حد است.

 به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، مسئولان رامیانی بیگانه با مقوله پژوهش و تحقیق نیستند؛ اما عمده این توجه، به دلیل استفاده از منابع و اطلاعات این تحقیقات برای سخنرانی ها در مراسم و برنامه های متعدد است. بعضی از این مسئولین هم برای پایان نامه های دانشگاهی خود مجبورند که دست به کار تحقیق و پژوهش بزنند و در این حوزه قلم فرسایی کنند.

برخی دیگر از مسئولان هم با یکی دانستن معنای تحقیق و پژوهش با مقاله و یادداشت های خبری و رسانه ای، خبر می دهند که در این حوزه مطالعاتی را داشته اند.

هفته پژوهش در کشور، فرصت مناسبی را فراهم می کند تا سری به مسئولان شهر بزنیم و از آنها بپرسیم که میزان قرابت آنها با تحقیق و پژوهش تا چه حدی است و چه میزان از تصمیم گیری هایشان مبتنی بر کار علمی است.

مسئولین شهر چه می گویند

در فرصتی به نام هفته پژوهش، سراغ مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، معاون فرماندار، رئیس تبلیغات اسلامی، مدیر آموزش و پرورش، مدیر جهاد کشاورزی و ... رفته ایم و پایگاه خبری تحلیلی گل رامیان با این مسئولین در خصوص آخرین پژوهش که خوانده اند گفتگوهای مختصری داشته است .

جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان می گوید: آخرین پژوهش را به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با موضوع نقش تحریم ها و سوء مدیریت در اقتصاد کشور با مراجعه و استفاده از مجلات علمی و سایت های اینرنتی انجام دادم و در همان رابطه به عنوان سخنران مراسم روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور رامیان برگزار شد، از مطالب آن پژوهش استفاده کردم.

farramsa

سید علی اصغر حسینی معاون فرماندار شهرستان رامیان هم  گفت: در رشته کارشناسی ارشد علوم سیاسی مشغول به تحصیل و در حال انجام تحقیقی با عنوان بررسی کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه هستم.

mofar1


اعظم سلطانعلی مشاور امور بانوان فرماندار رامیان، پژوهش هایی با عنوان بررسی طلاق در بین زنان مطلقه تحت حمایت کمیته امداد و مقایسه با آمار طلاق شهرستان، ارزیابی عملکرد دهیاران شهرستان رامیان، بررسی پرداخت زکات و نقش آن در توسعه روستایی و مطالعه موردی شهرستان، بررسی خطر و خسارت زمین لغزشی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان، ارزیابی طرح هادی روستای توران فارس را از آخرین پژوهش و تحقیقات کاری خود بیان کرد.

moban1


حجت الاسلام ایوب ممشلی کارشناس فقه و اصول و رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان گفت: آخرین پژوهش در سال گذشته با عنوان تربیت فرزندان از دیدگاه اسلام، اهمیت ازدواج در اسلام، آئین همسرداریو آسیب های اجتماعی  می باشد.

mamashlitablighat1


اسداله صادقلو مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامیان به خبرنگار ما گفت: معلمین پژوهنده و مدیریت فرآیندمدار دو پژوهش انجام شده در هفته گذشته بود.

modirap1

یک نویسنده در بین مسئولان شهرستان

در بین مسئولان شهرستان افرادی هم هستند که با علاقه به حوزه تحقیق و پژوهش، وارد شده اند.

رضا ابراهیمی دکترای ادبیات فارسی و معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش رامیان از جمله این افراد است. وی می گوید:آخرین پژوهش هایم با عناوین تربیت فرزند در کلام شعرا و نویسندگان تا قرن 6 هجری و مفهوم عید و عشق در کلام مولانا و حافظ در سال گذشته انجام شد.

وی، چاپ سه کتاب سیاه، سفید، خاکستری و قیمت پرستوها، فارسی عمومی و ده ها مقاله را از دیگر آثار خود عنوان می کند.

ebrahimi193

جواد جعفریان فرمانده سپاه شهرستان رامیان در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص آخرین پژوهش که کار کرده است، اظهار کرد: فرسودگی تحصیلی، اضطراب امتحان وعزت نفس از پژوهش های کار شده در سال 92 بوده است.

jafaryan111

سید ابراهیم میرخاندوزی رئیس شورای شهر رامیان بیان کرد: در سال 80 پایان نامه با موضوع جامعه شناسی مدیریت اسلامی از دیدگاه حضرت علی(ع) که این پژوهش در چند جشنواره استانی و کشوری حائز رتبه شده و همچنین بعنوان پژوهشگر برتر استانی و جزء 10 اثر برتر کشور معرفی شد.

mirkhandozy1

وی گفت: همچنین در سال 80 با مشارکت دفتر زنان ریاست جمهوری و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد  مدیریت کار پژوهشی با موضوع توانمند سازی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زنان استان گلستان را برعهده داشت.

احمد محلمانی رئیس دانشگاه پیام نور رامیان به خبرنگار ما پاسخ داد: تحلیل و بررسی منشور مطالبات رهبری از دانشجویان، آخرین پژوهشی که انجام شده است.

mahalmani1

وحید صادقلو کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رامیان عنوان کرد: آخرین پژوهش در دست نگارش تعت عنوان"  بررسي ميزان و عوامل مؤثر بر رضايتمندي استفاده‌كنندگان از ساختمان ،تجهیزات و امکانات کتابخانه مرکزی رامیان ( شیخ عبدالحسین جعفری)"  است.

 امید به نگاهی ، جهت توسعه زیرساخت های فرهنگ مطالعه مفید  و تدابیری جهت تعمیر و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان در جهت تحقق اهداف جلسات کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید پژوهش حاضر در حال تدوین می باشد.

ketab61

جعفر عسگری رئیس تامین اجتماعی شعبه رامیان تصریح کرد: آخرين پژوهشي كه بابت پروژه كارشناس ارشد كار كرده ام با عنوان "بررسي و تطبيق خدمات تأمين اجتماعي در جمهوري اسلامي ايران و  كشورهاي منتخب  اروپايي ( اتريش ، اسپانيا ، ايتاليا ، انگلستان ، فنلاند ، هلند ، آلمان ، فرانسه ، سوئد وتركيه )" مي باشد .

asgari913

یداله رجبلو مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: پژوهشی در زمینه "کشاورزی حفاظتی" و با حضور پروفسور کنت دین سایری در استان برگزار شد .

وی افزود: در این روش عملیات زراعی، 30 درصد از کشت قبلب در زمین باقی می ماند.کاهش فرسایش خاک، افزایش ماده عالی خا، بهبود ساختمان خاک، کاهش آلودگی و ... از مزایای این روش می باشد.

mofarramian1

محمد بای رئیس اداره بهزیستی شهرستان رامیان تصریح کرد: در سال جاری تحقیقات میدانی با موضوع" طلاق" در شهرستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایین رفتن سن طلاق، کوتاه شدن مدت زمان دوران نامزدی، زنانگی شدن طلاق، کوتاه شدن سن ازدواج و مهم ترین عامل اعتیاد مردان از نتایج این تحقیق بوده است.

rebehzisty1

این، قصه ی مختصری است از آنچه که هستیم و از آن چه که کرده ایم. حال با بررسی وضعیت تحقیق در کشورهای دیگر، تصمیم گیرهای کارشاسانه مبتنی بر پژوهش، تاکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر به کار گیری شرکت های دانش بنیان و ... باید به این اندیشید که در ادامه مسیر چه باید کرد.

کار شناسان و اساتید دانشگاه بر این نکته تاکید دارند که مدیریت ها باید بر اساس پژوهش های علمی باشند و از تصمیمات یک شبه پرهیز کرد. این راه موفقیت، توسعه و پیشرفت است.

dokbayy11

دکتر عبدالرضا بای استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه ، بررسی سیاست های خارجی ترکیه در قبال تحولات خاورمیانه را عنوان آخرین پژوهش خود بیان کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عبداله خاکی

بسمه تعالیباسلام وتشکر. سوال این جاست که ایناین عزیزان مشغول تحقیق وپژوهش اند یا رسیدگی به امور مردم درمسوولیتی کهبه عهده گرفته اند.انشاءالله که خداوند ان هارا دربلند کردن دو هندوانه با یک دست کمک وهدایت فرماید والسلام

0
0
پاسخ
1393-09-27 07:38
نصرت

کاش فرماندار و رییس اداره آموزش و پروش نیز از افراد متخصص و توانمد منصوب می شدند تا بدینوسیله موانع توسعه برداشته میشد.

0
0
پاسخ
1393-09-27 11:44
luigi4235

(ノಠ益ಠ)ノ彡+++[url]http://thatsafunnypic.com[/url]+++

0
0
پاسخ
1393-11-30 17:48

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.