1394-01-15 17:16
1567
0
12789
اعتراض خیابانی هفت هزار پزشک به این سریال ؛

انتقاد پنهان به عملکرد وزیر بهداشت با سریال "درحاشیه" ساخته مهران مدیری !

بنظر می رسد با توجه به فشار برخی جریانات تندرو اصلاح طلب به وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بخش هایی از این سریال خواسته یا ناخواسته به عملکرد وزیر بهداشت انتقاد می کند که این موضوع به مذاق برخی از سران اصلاح طلب خوش آمده است .

به گزارش گلستان ما ؛ در حاشیه با عنوان پیشین اتاق عمل عنوان سریالی تلویزیونی طنز به کارگردانی مهران مدیری است که در ۹۰قسمت ۴۰دقیقه‌ای، در ابتدا برای شبکه تهران تهیه شد ولی در نهایت در شبکه ۳در نوروز ۱۳۹۴به نمایش درآمد.

این مجموعه تلویزیونی چهارمین سریال مهران مدیری در دههٔ۱۳۹۰و اولین سریال او پس از بازگشت به تلویزیون است که با استقبال گستره مردم مواجه شد تا جاییکه بازتابهای آن در واکنشهای مردم به مذاکرات هسته‌ای هم راه یافت.

در آذر ۱۳۹۳اخباری مبنی بر احتمال توقف ضبط سریال منتشر شده و ضبط این سریال به مدت ۲۰روز متوقف شد.با رخداد تغییرات مدیریتی جدید در سازمان صداوسیما و انتصاب علی اصغر پورمحمدی به عنوان معاون سیما در ۲۶آذر ماه ۱۳۹۳اعلام شد ساخت سریال متوقف شده است تا در فیلمنامه، قسمت‌هایی از آن بازنگری شود.

سرانجام در اسفند ۱۳۹۳، در پی جلسات مشترک بین صدا و سیما و وزارت بهداشت، با اعمال تغییراتی در فیلمنامهٔ این مجموعه، فیلمبرداری آن پی‌گیری شد.

پس از توقف ساخت سریال با مخالفت سازمان نظام پزشکی بدلیل نمایش رفتارهای خلاف قانون پزشکان در این سریال، و تصمیم مجدد سازمان صداوسیما به ساخت سریال با جرح و تعدیل مضمون، مهران مدیری در اینستاگرامش خبر از نمایش این سریال داد و گفت که احتمالاً نام این سریال «دکتر» خواهد بود.

اما صداوسیما در اسفند ۱۳۹۳تیزرهای این سریال را با نام «در حاشیه» پخش کرد. قرارداد پخش آن از شبکه تهران لغو و با شبکه سه منعقد شد.

تهدید به تجمع از سوی سازمان نظام پزشکی

به جز دو نامه اعتراضی علیه سریال در حاشیه که یکی منجر به تغییرات اساسی در محتوی سریال شد ، رییس این سازمان در 14 فرودین 1394 نامه دیگری به رییس سازمان صداوسیما نوشته و خواستار جلوگیری از پخش سریال شد.

همچنین سایت سازمان نظام پزشکی اقدام به نظر خواهی از پزشکان برای شرکت در تجمع علیه سریال کرد که از سوی برخی منابع خبری ایران به «اردوکشی خیابانی هفت هزار پزشک برای مقابله با یک کمدی تلویزیونی!» توصیف گردید.

بخش هایی از نامه زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به رئیس سازمان صدا و سیما:

 ... درناف دو علم بوی طیب است و آن هر دو فقیه یا طبیب است اهمیت طبابت تا بدان حد است که پیامبراکرم (ص) علم الادیان را در کنار علم الابدان آورده‌اند و ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانسته‌اند.

در کدام یک از برنامه‌های صدا و سیما این خط قرمز شکسته می‌شود که حال طبابت را نشانه گرفته است؟

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی بر تقدیس جامعه پزشکی اشاره و فرمودند: «ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند.» همچنین در زمان ترخیص از بیمارستان نیز فرمودند: «من به دکترهای خودمان افتخار می‌کنم. علم‌الیقین من درباره توانایی پزشکان ایرانی به عین الیقین تبدیل شد‌».

حال سوال این است که آیا پخش چنین برنامه‌های موهوم در طول سنوات گذشته در راستای نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به جامعه پزشکی بوده است؟

گرچه فشار وزارت بهداشت به توقف سریال نینجامید، اما بخش‌هایی از سریال سانسور شد.

بنظر می رسد با توجه به فشار برخی جریانات تندرو اصلاح طلب به وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بخش هایی از این سریال خواسته یا ناخواسته به عملکرد وزیر بهداشت انتقاد می کند که این موضوع به مذاق برخی از سران اصلاح طلب خوش آمده است .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.